آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۵۲۰
ایران زمین
۲۰

مشارکت بخش خصوصی در اجرای 60 طرح عمران شهری شیراز

شیراز، خبرنگار«ایران»: هم اکنون افزون بر 60 طرح شهری به صورت مشارکتی در سطح شیراز در دست اقدام است.

دکتر جعفر قادری، شهردار شیراز با اعلام این مطلب افزود: شریک 10 طرح عمرانی انتخاب شده که در مرحله اجرا، طراحی نقشه یا صدور پروانه قرار دارند.آگهی انتخاب شریک دو طرح انجام شده و اجرای 10 طرح مشارکتی در کمیسیون ماده 5 به تصویب رسیده است و علاوه بر آن اجرای 5 طرح مشارکتی در دستور کار کمیسیون ماده 5 قرارگرفته و مراحل مقدماتی ارسال 10 طرح دیگر نیز به این کمیسیون انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های عمران شهری شیراز بی سابقه است، گفت، سیاست شهرداری شیراز بر فراهم ساختن بستر فعالیت برای بخش خصوصی و استفاده از همه ظرفیت های موجود در بخش غیر دولتی متمرکز شده است.

وی احیای مجدد معاونت حقوقی واملاک، فعالیت سازمان های زیباسازی معابر و احیای بافت فرسوده را در شیراز در راستای سیاست های شهرداری مبنی بر توسعه تشکیلاتی و بهبود امور برشمرد. قادری از توافق شهرداری شیراز و یکی از بانک ها برای اختصاص 500 میلیارد ریال وام برای اجرای طرح های مشارکتی و زیربنایی شهر شیراز خبر داد و گفت: در حال حاضر بدهی شهرداری شیراز از بخش خصوصی کمتر از 50 میلیارد ریال است در حالی که این سازمان بیش از 500 میلیارد ریال از مردم طلبکار است که با تقسیط انجام شده، این مبالغ در سال های آینده وصول خواهد شد.

وی تصریح کرد: در هفت ماهه نخست سال گذشته در شیراز برای یک میلیارد و682 میلیون و 633 هزار متر مربع زمین، پروانه صادر شده و این رقم در مدت مشابه امسال به دلیل رکود در بخش مسکن به یک میلیارد و 183 میلیون و 610 متر مربع کاهش یافته است، ولی با وجود کم شدن میزان صدور پروانه، در زمینه درآمد حدود 17 تا 18 درصد رشد داشته ا یم.

شهردار شیراز باتاکید بر اینکه تا اتمام طرح های نیمه تمام، طرح های عمرانی جدید در شهر آغاز نمی شود، تکمیل کمربندی های دردست اجرا و سالن های ورزشی و فرهنگسراهای نیمه تمام را از جمله اولویت های شهرداری خواند.

وی با اشاره به معرفی شیراز به عنوان شهر سبز کشور در سال جاری یادآور شد، براساس برنامه زمان بندی شده، با اجرای طرح های درختکاری در ارتفاعات اطراف شهر، سالانه بین یک هزار تا یک هزارو پانصد هکتار به فضای سبز شیراز افزوده می شود.