آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۵۲۰
ایران زمین
۲۰

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

اصفهان: نمایشگاه طراحی و نقاشی از مناظر و آثار تاریخی اصفهان درنگارخانه کوثر اصفهان برپا شد. در این نمایشگاه 34 اثر آبرنگ ازمحسن درخشان به نمایش درآمده است. این هنرمند در نقاشی های خود تصاویر مناظر و مکان های تاریخی و قدیمی اصفهان را مانند پل ها و بازارچه ها به تصویر کشیده. علاقه مندان می توانند تا 30 آذر ماه همه روزه صبح و بعدازظهر برای بازدید از این نمایشگاه به نگارخانه کوثر، واقع در میدان نقش جهان، جنب عمارت عالی قاپو مراجعه کنند.

شهرکرد: به مناسبت فرارسیدن 16 آذر ماه روز دانشجو نمایشگاه آثار هنری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با عنوان دانشجو، هنر و اندیشه برپا شد. در این نمایشگاه که به همت انجمن هنری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برپا شده 200 اثر هنری در زمینه سیاه قلم، قلم زنی، فرش، رنگ و روغن، نقاشی منبت، مشبک، معرق، گلدوزی، خوشنویسی، کاریکاتور و پوستر در معرض دید علاقه مندان گذاشته شده است. این نمایشگاه تا 20 آذر ماه برای بازدید علاقه مندان دایر است.

سمنان: نخستین نمایشگاه زندگی اقوام عشایری استان سمنان با عنوان «سیاه چادر و زندگی اقوام عشایری قومس» در گرمسار گشایش یافت. در این نمایشگاه گوشه هایی از زندگی عشایری همراه با وسایل و ابزار و آلات زندگی عشایری به نمایش گذاشته شده است. عشایر ایل سنگسری، هداوند، الیکایی، طایفه چوداری و کلاته در این نمایشگاه سیاه چادرهای خود را برپا کرده اند. این نمایشگاه تا 20 آذر ماه دایر است.