آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۵۲۰
صفحه آخر
۲۴

صفار هرندی در دیدار با وزیر فرهنگ فلسطین: ریشه فرهنگی مردم ایران و فلسطین یکسان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با عطاء الله ابوالسبح، وزیر فرهنگ فلسطین، گفت: اینجا وطن شماست همانطور که فلسطین وطن دوم ایرانیان محسوب می شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صفارهرندی مبارزات مردم فلسطین را الهام بخش مردم ایران در مبارزه با رژیم پهلوی عنوان کرد و گفت: خیزش مجدد مردم فلسطین، انقلاب سنگ و حضور همه جانبه مردم در صحنه، تصاویر زیباتری از مبارزات فلسطینیان به نمایش گذاشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارامیدواری کرد زمینه ارتباطات گسترده تر و نزدیک تر میان دو ملت ایجاد و فرصت تعاملات فرهنگی بیشتری فراهم شود.

صفارهرندی در بخش دیگری از سخنان خود ریشه فرهنگی ملت های ایران و فلسطین را یکسان دانست و گفت: قرآن کریم، اسلام و پیام های آزادی بخش رسول اعظم (ص) در همه جنبه های زندگی الهام بخش ماست.

وی تصویر کنونی جهان اسلام را بازگشت به اسلام ناب محمدی (ص) با شتاب هرچه بیشتر خواند و گفت: ما شکست دشمنان در صحنه های سیاسی و نظامی را قطعی فرض می کنیم و بر همین اساس باید به فکر ساختن آینده ای بر مبنای اصول فرهنگی و اقتصادی خود باشیم.

وی همچنین از آمادگی کامل ایران برای امضای موافقتنامه فرهنگی با فلسطین خبر داد واظهار امیدواری کرد امکان حضور دو طرف برای تبادل و تعامل فرهنگی در دو سرزمین میسر شود.

در ادامه نشست «عطاء الله ابوالسبح»، وزیر فرهنگ فلسطین، ایران اسلامی را عمق راهبردی مبارزات فلسطین عنوان کرد و گفت: ما به روزی چشم دوخته ایم که ملتهای عرب و مسلمان از دست استکبار جهانی رهایی یابند.

وی افزود: مردم ما با رای به جنبش حماس خواستار اصلاح فرهنگ، موسیقی، تئاتر و میراث تمدنی خود شدند.