آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۵۲۱
اجتماعی
۴

معاون سلامت زندان های کشور: اعتیاد، ریشه بسیاری از مشکلات زندان هاست

گروه اجتماعی براساس تحقیقات انجام گرفته، اعتیاد ریشه بسیاری از جرایم و مشکلات در ندامتگاه های کشور شناخته شده است.

دکتر «پرویز افشار» معاون سلامت و اصلاح وتربیت سازمان زندانهای کشور در نشست کارشناسان امور بهداشتی، درمانی و حقوقی در ندامتگاه قزلحصارکرج افزود: با توجه به اثرات مخرب اعتیاد در زندانها و جامعه، ضرورت دارد مسئولان تلاش مضاعفی برای کنترل این معضل به عمل آورند. وی، استفاده از داروی متادون را برای درمان اعتیاد در ندامتگاه ها و مراکز درمانی ضروری دانست و گفت: با بهره گیری از این دارو می توان بستر ترک اعتیاد را برای معتادان هموار کرد.

معاون سلامت و اصلاح وتربیت زندانهای کشور افزود: اکنون حدود50درصد از مددجویان زندانیان کشور به دلیل اعتیاد زندانیان در زندان بسر می برند که این معضل مشکلات فراوانی هم به وجود آورده است. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر50کلینیک مشاوره رفتاری در زندان های کشور، طرح درمان معتادان را با داروی متادون اجرا می کنند و دراین زمینه 4هزارو 500 مددجوی معتاد تحت درمان قرار گرفته اند. افشار اظهار داشت: یک هزار نفر از این مددجویان درندامتگاه قزلحصار کرج زیر پوشش طرح درمان متادون هستند. وی بر ارائه آموزش های لازم در باره رعایت بهداشت در محیط زندان و کنترل آب و فاضلاب ندامتگاه ها برای پیشگیری از بیماریهادراین مکانها تاکید کرد.

معاون سلامت سازمان زندان های کشور بدون ارائه آماری گفت: از سال 80 تاکنون تعداد مراکز درمانی داخل زندان های کشور چهار برابر افزایش یافته است. افشار خاطرنشان کرد: دراین مراکز، امکانات بهداشتی، پزشکان عمومی، متخصص، واحدهای خدمات درمانی عمومی و رادیولوژی فعال هستند.