آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۵، شماره ۷۹۳۹
اخبار گوناگون
۵

ادامه بارش برف در بیشتر محورهای ارتباطی کشور

بارش برق و باران از دو روز پیش در برخی از محورهای ارتباطی کشور آغاز شده همچنان ادامه دارد.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد هم اکنون محورهای ارتباطی استان ایلام کرمانشاه کردستان زنجان قزوین لرستان همدان مرکزی قم اصفهان فارس چهارمحال و بختیاری کهگیلویه و بویر احمد و برخی مسیرهای ارتباطی استان آذربایجان شرقی و استان تهران مسیر فیروز کوه هشتگرد و گردنه نعلبندان در مسیر «تهران قم» با بارش برق همراه است.

براساس این گزارش بارش برف همچنین در گردنه علی آباد در مسیر «یزد شیراز» گردنه سخوید در مسیر «نیر تفت» گردنه جوزن در مسیر شهر بابک استان کرمان ادامه دارد.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از رانندگان خواست هنگام عبور از مسیرهای کوهستانی لوازم ایمنی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

بارش برف همچنین در برخی از استانها باعث تعطیلی مدارس شد. مدارس شهرهای استانهای اصفهان چهارمحال و بختیاری همدان و فارس دیروز تعطیل بود.

گزارش رسیده حاکی است در ارتقاعات شهرستان کوهرنگ بیش از یک متر برف باریده و راه ارتباطی 127 روستا در این شهرستان با مراکز استان چهارمحال و بختیاری مسدود شده است.

در بخش سده اقلید واقع در استان فارس حدود 50 سانتیمتر برف به روی زمین نشسته است.

رانندگان از سفر غیرضرور اجتناب کنند

یک مقام آگاه به رانندگان که قصد سفر و گذر از مسیرهای کوهستانی و برفگیر کشور را دارند توصیه کرد حتی المقدر از سفرهای غیرضرور اجتناب کنند و درصورت ضرورت قبل از حرکت از سالم بودن تمام بخشهای وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل و آن را به تجهیزات ایمنی زمستانی مجهز و در طول مسیر حرکت نیز با احتیاط کامل رانندگی نمایند.

مسئول مرکز اطلاعات راه های کشور در پایان گفت: هموطنانی که قصد سفر دارند می توانند قبل از حرکت با شماره تلفنهای گویای 141 و 88925252 تماس بگیرند تا از آخرین وضعیت راه های ارتباطی کشور مطلع شوند.