آرشیو چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۸۹
اخبار کشور
۳

اخبار ادبی و هنری

جشنواره موسیقی فجر با رویکرد کیفی و توجه به جوانان برگزار می شود

بیست و دومین جشنواره موسیقی فجر با رویکرد کیفی و توجه به استعدادهای جوان از 9 تا 18 در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار کیهان، کامبیز روشن روان، دبیر بیست و دومین جشنواره موسیقی فجر، از اضافه شدن دو بخش ویژه به این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: برای نخستین بار دو بخش ویژه ملل مسلمان با حضور برترین گروه های موسیقی از کشورهای مسلمان و بخش موسیقی آمریکای لاتین در جشنواره اجرا می شود.

وی برگزاری این دوره از جشنواره موسیقی فجر را متفاوت از دوره های گذشته معرفی کرد و افزود: امسال اصل بر کیفیت قرار گرفته و به همین دلیل گلچینی از بهترین گروه های موسیقی کشور در بخش های مختلفی چون جوان، بانوان، نواحی، کلاسیک و... انتخاب شده اند که به صورت غیررقابتی کارهای خود را اجرا می کنند.

روشن روان تصریح کرد: آثار گروه ها، قبل از اجرا مورد بازبینی قرار خواهند گرفت و بخش هایی که فاقد کیفیت مطلوب هستند، حذف خواهند شد. وی توجه به جوانان را از دیگر ویژگی های بیست و دومین جشنواره موسیقی فجر دانست و گفت: با هدف حمایت از استعدادهای جوان برای اولین بار تعداد بسیار بالایی از گروه های جوان در جشنواره اجرا خواهند داشت. همچنین دانشجویان و دانش آموزان برای تمام برنامه ها می توانند بلیت نیم بها تهیه کنند.

دبیر بیست و دومین جشنواره موسیقی فجر همچنین از حضور بالاترین مرجع موسیقی جهان در این جشنواره خبر داد و افزود: معاون شورای جهانی موسیقی با شرکت در جشنواره موسیقی فجر جایگاه موسیقی ایران را در بالاترین سطح جهانی تعیین خواهد کرد.

تقاضای تولید فیلم از جنگ مصر و اسرائیل توسط مبارک

حسنی مبارک، رئیس جمهور مصر نسبت به ساخت یک فیلم پرفروش در مورد جنگ کشورش با اسرائیل در سال 1973 ابراز تمایل کرد. به گزارش مهر، خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری منا خبر داد، مبارک از وزارتخانه های دفاع و اطلاعات مصر خواسته برای فراهم آوردن منابع مالی، فنی و انسانی لازم برای تولید یک فیلم عظیم کاملا همکاری کنند. در این جنگ که مصر و سوریه به طور مشترک در آن نقش داشتند، اسرائیل شکست خفت باری از مسلمانان خورد.