آرشیو چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۸۹
اخبار کشور
۱۴

زنگ انتخابات در مدارس به صدا درآمد

«زنگ انتخابات» در 12 هزار و 500 دبیرستان سراسر کشور نواخته شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، «زنگ انتخابات»، با حضور «کامران دانشجو» استاندار تهران و «محمدتقی فخریان» دبیر کل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان، در دبیرستان دخترانه شهید باهنر تهران به صدا درآمد.

پس از به صدا درآمدن «زنگ انتخابات»، دانش آموزان رای اولی این دبیرستان به صورت نمادین در انتخابات شرکت کردند و رای خود را به صندوق ریختند.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی با نام «مظهر اقتدار» و با موضوعات مرتبط با انتخابات نیز برگزار شده بود که مورد بازدید مسئولان قرار گرفت. در این نمایشگاه 68 پوستر درباره موضوعات سیاسی و انتخابات به نمایش درآمد.

استاندار تهران در این مراسم، ضمن تبریک جشن تکلیف و بلوغ سیاسی دانش آموزان رای اولی، گفت: حضور رای اولی ها در صندوق های رای، اشتیاق بزرگترها را برای حضور در پای صندوق های رای، بیشتر می کند.

فخریان نیز در این مراسم گفت: امسال 4 میلیون نفر از دانش آموزان کشور واجد شرایط رای دادن هستند. وی، با اشاره به تاثیر فراوان مشارکت دانش آموزان در انتخابات، تصریح کرد: دانش آموزان موثرترین افرادی هستند که آگاهانه و پرشور در انتخابات شرکت می کنند.

فخریان خطاب به رای اولی ها تصریح کرد: انتخاب، پرسش کردن و نظر دادن حق شما است اما این حق یک تکلیف به دنبال دارد.

دبیر کل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان، افزود: چنانچه دانش آموزان بتوانند موازنه ای بین حق و تکلیف ایجاد کنند در واقع یکی از ماموریت های جنبش دانش آموزی را نیز انجام داده اند.

«انتخاب منصفانه و عالمانه»، تکلیفی است که به گفته فخریان، دانش آموزان باید در انتخابات روز 24 آذر ماه به آن توجه داشته باشند.

شایان ذکر است به 10 نفر از دانش آموزان نشان تکلیف سیاسی اهدا شد و نیز تندیس جشن تکلیف سیاسی به استاندار تهران و رئیس آموزش و پرورش شهر تهران توسط دانش آموزان اهدا گردید.

انتخابات چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری و سومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 24 آذر ماه امسال همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.