آرشیو چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۸۹
اخبار اقتصادی
۴

هیئت وزیران تصویب کردایجاد نواحی صنعتی روستایی در مناطق کشاورزی

هیئت وزیران با هدف اشتغالزایی در روستاها و با محوریت صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، آئین نامه اجرایی قانون حمایت از ایجاد نواحی صنعتی روستایی را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، با تصویب هیئت وزیران نواحی صنعتی روستایی در کانون محصولات کشاورزی و با مساحتی بالغ بر 50 هکتار ایجاد خواهد شد.

این نواحی که با هدف ایجاد اشتغال در مناطق روستایی احداث می شود، از واحدهای صنعتی با اولویت صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و خدمات پشتیبانی تشکیل خواهد شد که در آن امکانات زیربنایی و خدمات ضروری مورد نیاز واحدهای مذکور تامین می شود.

همچنین این آئین نامه ، کمک های دولت در آماده سازی و ایجاد زیرساخت ها را به عنوان یارانه تلقی نموده است. همچنین واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی مستقر در نواحی صنعتی روستایی، در اولویت سیاست های حمایتی وزارتخانه های صنایع و معادن و جهاد کشاورزی قرار خواهند گرفت.

تمامی نواحی مذکور مشمول مزایای قوانین حمایت از مناطق کمتر توسعه یافته قرار می گیرند و دستگاه های اجرایی ذی ربط مکلف به تامین آب، برق، گاز و تلفن مورد نیاز واحدهای مستقر در این نواحی هستند.

براساس آنچه که در این آئین نامه آمده است، هیئت وزیران، وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کرده تا به نمایندگی از طرف دولت مالکیت اراضی منابع ملی و دولتی مورد نیاز نواحی موجود و جدید را به قیمت منطقه ای سال ایجاد ناحیه، به صورت قطعی به شرکت های استانی انتقال دهد.

این تصویب نامه در 18 آذرماه سال جاری توسط معاون اول رئیس جمهور جهت اجرا ابلاغ شد.