آرشیو چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۸۹
اخبار اقتصادی
۴

وزیر رفاه: کمک های حمایتی دولت نهم 100برابرسه سال آخر دولت قبلی است

دربخش حمایتی و بیمه ای که مشکل اقشار کم درآمد جامعه است، از زمان دولت نهم و مجلس هفتم اقدامات موثری انجام شده به گونه ای که خدمات در بخش حمایتی بیش از 150درصد افزایش یافته است.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی درگفتگو با خبرگزاری مهر گفت: مستمری های افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی درسال 84، 100 درصد افزایش یافته درحالی که در 3 سال گذشته حتی یک درصد افزایش نیافته بود و درسال 85 نیز 50 درصد دیگر افزایش یافته است و این اقدام موثری در رفع مشکلات اقتصادی این قشر بوده است.

عبدالرضا مصری تصریح کرد: پیش از این پرداختی مستمری به هر نفر تحت پوشش 8هزار تومان بود اما درحال حاضر حداقل پرداختی 25هزار تومان و حداکثر 50هزار تومان است و باید گفت دراین راستا 400 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی گفت: دولت درسال 85 حداقل حقوق بازنشستگان کشوری ولشکری را به 200 هزار تومان افزایش داد همچنین با افزایش حق عائله مندی حدود 60 هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه شد بنابر این امروز درکشور حقوق بازنشسته کشوری و لشکری کمتر از 250 هزار تومان نیست.

وزیر رفاه، مهم ترین اقدام دولت و شاه کلید اصلی در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم را سهام عدالت عنوان و تاکید کرد: شکاف طبقاتی با واگذاری سهام عدالت ترمیم خواهد شد و مردم از محل سرمایه گذاری هایی که انجام می دهند صاحب در آمد خواهند شد.