آرشیو چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۸۹
اخبار اقتصادی
۴

هشدار مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده به ایران خودرو و سایپا

ایران خودرو و سایپا اگر تا پایان سال 250هزار خودروی جدید را جایگزین خودروهای فرسوده نکنند از شماره گذاری همه تولیدات آنها جلوگیری خواهد شد.

سیدرضا فاطمی مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده در جمع خبرنگاران گفت: در این طرح سهمیه سایپا 121هزار خودرو و بقیه نیز سهم ایران خودرو است و هم اکنون سایپا روزانه 600 خودرو و ایران خودرو نیز 300 خودرو را تحویل متقاضیان می دهند که الزاما برای اجرای همه تعهدات، سایپا باید ظرفیت جایگزینی خود را روزانه به 1200 و ایران خودرو به 1600 دستگاه خودرو برسانند.

وی با اشاره به این که از زمان اسقاط خودروی فرسوده تا زمان تحویل خودروی جدید نباید بیش از 15 روز طول بکشد افزود: به ازای هر روز دیرکرد در تحویل خودرو، خودروساز باید 5هزارتومان جریمه بپردازد که وزارت کشور این مبلغ را از خودروساز اخذ و به حساب متقاضی در بانک ملت واریز می کند.

فاطمی با بیان این که در این زمینه نیازی به شکایت و پیگیری متقاضی نیست گفت: اما اگر خودرو برای تعیین اصالت و مانند آن در مراکز اسقاط بماند جزو 15 روز زمان یاد شده محاسبه نخواهد شد.

وی با اشاره به این که از مهر امسال تاکنون 70هزار متقاضی برای دریافت وام جایگزینی خودروی فرسوده به بانک ملت معرفی شده اند افزود: تاکنون 7 هزار نفر وام خود را دریافت کرده اند و خودروسازان نیز 2500 خودرو تحویل متقاضیان داده اند.

مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با تاکید بر این که قطعا تا پایان سال 250هزار خودروی فرسوده از رده خارج و خودروی جدید جایگزین آنها خواهد شد گفت: در سه سال گذشته مجموعا بانک ها برای از رده خارج کردن 7هزار خودرو وام پرداخت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: امسال در شهر تهران 45هزار و در استان تهران 70هزار خودروی جدید جایگزین خودروهای فرسوده می شود.وی در ادامه با بیان این که امسال 280هزار خودروی گازسوز در کشور تولید می شود گفت: در طرح جایگزینی خودروهای جدید از خودروهای گازسوز استفاده می شود.