آرشیو چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۸۹
اخبار اقتصادی
۴

به دنبال افزایش بی رویه در چند ماه اخیر صورت گرفت طرح مجلس برای تعدیل قیمت مسکن

براساس طرحی که درمجلس در حال بررسی است دولت موظف به تعدیل قیمت مسکن خواهد شد.

سیدبهلول حسینی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با ابراز نگرانی از افزایش بی رویه قیمت مسکن با بیان این مطلب گفت: تعدیل قیمت مسکن از جمله برنامه های درازمدت دولت و مجلس است.

وی افزود: از جمله سرفصل های این طرح تخریب بافت های فرسوده و صدور مجوز برای بلندمرتبه سازی و رشد عمودی کلانشهر تهران، انتقال مراکز صنعتی و پادگانها به خارج از شهرتهران و بستن مالیات بالا به واحدهای خالی از سکنه در کلانشهرها به ویژه شهر تهران است.

وی خاطر نشان ساخت: اخذ مالیات مضاعف از معاملات و خرید و فروش های کاذب مسکن در راستای سد کردن بورس بازی، موظف کردن دولت به کنترل افزایش قیمت و تولید و عرضه مصالح ساختمانی از جمله سیمان و آهن آلات و ارائه تسهیلات بانکی ویژه با سود کم بهره به شهرهای کوچک و روستاها از دیگر محورهای مهم طرح مذکور است. به گفته نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی در صورت تصویب این طرح، بخش قابل توجهی از عوامل و زمینه های افزایش سرسام آور قیمت مسکن در تهران و دیگر شهرها مرتفع خواهد شد.

به گفته بهلول حسینی، هدف اصلی از تهیه این طرح، جلوگیری از رشد بی رویه قیمت مسکن و برطرف شدن بخشی از مشکلات اقشار آسیب پذیر جامعه است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به رایزنیهای انجام گرفته بین دولت و مجلس برای عملیاتی شدن اهداف طرح مذکور گفت: در راستای این طرح با وزیر مسکن مذاکراتی صورت گرفته است.

وی با یادآوری رشد 30 درصدی قیمت مسکن طی ماههای گذشته، هشدار داد در صورتی که تدابیر جدی از سوی نهادهای مسئول و ذیربط برای رفع این مشکل اتخاذ نشود ممکن است در ماههای آینده شاهد افزایش مضاعف قیمت مسکن باشیم.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: البته ما در دولت اراده و تصمیم در جهت کنترل قیمت مسکن سراغ داریم و معتقدیم که این طرح نتیجه بخش خواهد بود.