آرشیو چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۸۹
حوادث
۱۵

تا ماه آینده تردد در 2 محور مهم کشور با ماهواره کنترل می شود

معاون راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: تا ماه آینده تردد ناوگان حمل و نقل عمومی و بار در 2 محور تهران- شیراز و تهران- مشهد توسط سیستم ماهواره ای کنترل می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس سرتیپ «محمد رویانیان» دیروز درحاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی ناجا افزود: ازطریق سیستم ماهواره ای GPS از ماه آینده تردد تمامی خودروهای پلیس و خودروهای حمل و نقل عمومی وبار در محورهای تهران به شیراز و تهران به مشهد کنترل خواهدشد.

وی با اشاره به کنترل خودروهای پلیس توسط سیستم GPS گفت: تمامی خودروهای پلیس دراین محورها تحت کنترل سیستم مدیریت واحد ترافیکی قرارگرفته و تمامی اقدامات آنها نیز دراین محورها کنترل می شود.

رویانیان با بیان اینکه بیشترین تردد اتوبوس های مسافربری در دو محور فوق است گفت: با اجرای کنترل ماهواره ای وسایل نقلیه عمومی دراین دو محور، چنانچه اتوبوسی مرتکب تخلف بشود بلافاصله تخلف صورت گرفته ازطریق سیستم ماهواره ای به مرکز پلیس منتقل خواهدشد.

معاون راهنمایی و رانندگی ناجا به لزوم استفاده از دستگاه کنترل سرعت در تمامی کامیون های کشور اشاره کرد و گفت: با همکاری وزارت راه و ترابری تمام کامیون های کشور باید تا یک سال آینده به سیستم کنترل سرعت مجهز شوند که برای این اقدام در سه مرحله، سه ماهه، ششماهه و یکساله باید تمامی کامیون ها به سیستم کنترل سرعت مجهز شوند. وی ادامه داد: چنانچه پس از مهلت ارائه شده کامیونی مبادرت به نصب این دستگاه نکند از تردد وی در جاده جلوگیری و از شرکتی هم که به این کامیون متخلف بار داده باشد شکایت می کنیم.

به گفته رویانیان رانندگان کامیون طی 24 ساعت نیز فقط مجاز به 10 ساعت رانندگی خواهند بود.