آرشیو چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۸۹
حوادث
۱۵

تا پایان امسال صورت می گیرد آغاز عملیات اجرایی احداث فاز 3 و 4 طرح نواب

طرح مطالعاتی بهسازی فاز یک و 2 طرح نواب که از مهمترین اقدامات آن بررسی و طراحی چگونگی اتصال بافت قدیم به بافت جدید است به پایان رسید و عملیات اجرایی بهسازی این طرح تا پایان سال آغاز می شود.

به گزارش مهر، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: مطالعات جغرافیایی و نقشه های (GIS) پوسته های پشت بزرگراه نواب تا لایه های دوم و سوم به منظور عمق بخشیدن به نوسازی مناطق پشت این بزرگراه به میزان 170هکتار به اتمام رسیده است و تا پایان سال جاری اقداماتی در راستای توسعه نوسازی از خط بزرگراه نواب تا عمق بافت های فرسوده صورت خواهد گرفت.

علیرضا عندلیب افزود: بخش دیگر از اقدامات بهسازی لبه بزرگراه نواب بهسازی واحدهای تجاری تا پایان سال جاری است تا این واحدها به وسیله مناقصه ای به فروش برسند.

وی افزود: از آنجا که فاز یک و 2 بزرگراه نواب با مشکلات عدیده ای روبرو است و انتقادات زیادی بر طراحی و ساخت آن وارد شده برای طراحی فاز 3 و 4 مطالعات گسترده ای آغاز شد و حتی طی برگزاری مسابقه ای همه صاحب نظران و متخصصین به همکاری دعوت شدند تا به طرحی برسیم که مشکلات فاز یک و 2 را نداشته باشد اما هیچ یک از طرح ها مورد تایید هیئت داوران قرار نگرفت و به همین دلیل مطالعات و بررسی ها همچنان ادامه دارد.

عندلیب همچنین درباره فاز 3 و 4 پروژه نواب گفت: با توجه به آن که فاز 3 و 4 این پروژه در زمینی به مساحت تقریبی 700هزار متر مربع اجرا خواهد شد در صورتی که در روند مشارکت خارجی از طریق منابع فاینانس و سیستم بانکی و نظام پولی کشور مشکلی ایجاد نشود بخشی از عملیات اجرایی فاز 3 و 4 پروژه نواب انجام می شود.