آرشیو چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۸۹
حوادث
۱۵

معاون آگاهی تهران تشریح کرد: دستگیری باند سرقت خودرو در شمال پایتخت

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای یک باند سرقت خودرو در شمال پایتخت خبر داد.

سرهنگ «داود سلطانی» سه شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: براساس گزارش های ارسالی مبنی بر سرقت تعدادی خودروی پراید، پژو و پیکان در محدوده شمال تهران، ماموران اداره دوم آگاهی فعالیت های تامین و مراقبت خود را آغاز کردند.

وی گفت: در بررسی ها مشخص شد سرقتها توسط یک گروه سارقین حرفه ای انجام شده است که سرشب با استفاده از «شاه کلید» مبادرت به سرقت خودرو می کردند.

وی افزود: پس از بررسی سوابق سارقینی که با این شیوه کار می کردند، دو تن از اعضای اصلی باند به نام های «مسعود.ث» و «ابوالقاسم ج» در شهرهای تهران و شهریار دستگیر شدند.

وی گفت: در تحقیقات به عمل آمده از متهمان، آنان به ارتکاب 35 فقره سرقت در طول سالجاری اعتراف کردند.

به گفته وی، سارقین با جایگزینی خودروهای مسروقه و سند نمره کردن آنها با خودروهای تصادفی از رده خارج با همکاری پنج نفر از عوامل خود در استان لرستان، خودروها را به فروش می رساندند.

سلطانی گفت: با اعزام دو تیم از ماموران اداره آگاهی تهران بزرگ به استان لرستان، پنج نفر عوامل این باند دستگیر و از آنان 29 دستگاه خودروی مسروقه کشف و ضبط شد.

وی با تاکید بر استفاده خودروسازان از وسایل و تجهیزات ایمنی در قسمت های مختلف خودروهای ساخت داخل اظهار داشت: تاکنون حدود 15 جلسه در همین زمینه در کارخانه های خودروسازی با حضور پلیس آگاهی تشکیل و نسبت به ایمنی و همچنین ردیابی خودروها پس از سرقت، توضیحات کارشناسانه ارائه شده است.

وی افزود: در تولید خودروهای کارخانه سایپا (پراید) از نیمه دوم امسال مسائل ایمنی و نصب کدهای ردیابی پس از سرقت، رعایت می شود.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی همچنین از دستگیری اعضای سه نفره باند سرقت لاستیک زاپاس و چرخ های خودروها به سرکردگی «منوچهر.ج» خبر داد.

وی افزود: اعضای این باند به سرقت 1500 فقره لاستیک زاپاس و چرخ های خودروهای مختلف در نقاط مختلف پایتخت اعتراف کرده اند.

سلطانی از شهروندانی که در سال های 84 و 85 لاستیک زاپاس و چرخ خودروی آنان سرقت شده و در همین ارتباط در کلانتری ها پرونده تشکیل داده اند، خواست با مراجعه به پایگاه بیستم اداره آگاهی تهران بزرگ، لاستیک های خود را تحویل بگیرند.