آرشیو چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۸۹
حوادث
۱۵

از سوی جمعیت هلال احمر ایران 9 مدرسه نوساز تحویل آموزش و پرورش بم شد

با مشارکت فدراسیون بین المللی و جمعیت های ملی 9 مدرسه ساخته شده در بم افتتاح و تحویل آموزش و پرورش شد.

در مراسم افتتاحیه این مدارس، استاندار کرمان گفت: در مرحله امداد رسانی به زلزله زدگان بم در امر پشتیبانی و امداد، 164 دولت و سازمان غیردولتی شرکت داشتند و 60 تیم متخصص امدادی از 36 کشور در حساس ترین زمان با تجهیزات امدادی در بم حضور پیدا کردند که عمدتا برنامه ریزی آنها را فدراسیون بین المللی با محوریت هلال احمر ایران برعهده داشت.

معاون دبیر کل فدراسیون بین المللی نیز طی سخنانی اظهار داشت: فدراسیون با در نظر گرفتن آموزش به عنوان بخش مهم که درباره آینده ملت ها تصمیم می گیرد اولویت ساخت و ساز در بخش آموزش را در راس کارهای خود قرار داد که پنج مدرسه استاندارد در سپتامبر 2006 تحویل سازمان نوسازی و تجهیز مدارس گردید و 3 مدرسه دیگر برای بچه های استثنایی که امروز تحویل خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این مدارس، یک مرکز بهداشت شهری و یک پایگاه جاده ای در شهر بم و کرمان به عنوان بخشی از برنامه های ساخت و ساز فدراسیون احداث گردیده است.

رئیس جمعیت هلال احمر نیز در این مراسم گفت: در جریان زلزله بم، 181 مدرسه تخریب شد که 140 باب از آنها توسط دولت، 9 باب توسط جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر و بقیه توسط خیرین مدرسه ساز احداث و بازسازی شد.

رئیس جمعیت هلال احمر به تعهداتی که دولتها در روزهای اول پس از زلزله داده بودند اشاره کرد و گفت: جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر به تعهدات خود عمل کردند ولی دولتها از عمل به تعهدات خود سرباز زدند.