آرشیو شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۲۸۵
ورزش
۱۷

تا دوشنبه صبر کنید

گروه ورزش: سه شنبه هفته آینده، زمان قرعه کشی رقابت های جام ملت های آسیا در سال 2007 و لیگ قهرمانان آسیا در فصل 7-2006 است، اما AFC)کنفدراسیون فوتبال آسیا(همچنان منتظر تاییدیه فیفا است. تاییدیه یی که در آن لغو تعلیق فوتبال ایران از سوی فیفا رسما اعلام شده باشد.

AFC اعلام کرده است در انتظار این تاییدیه است و این مساله چندان خوشایند مسوولان سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال نبوده است کما اینکه کیومرث هاشمی پس از دیدار تیم های ملی ایران و کره جنوبی در دیدار رده بندی فوتبال بازی های آسیایی دوحه اعلام کرد: «خبر رفع تعلیق فوتبال ایران به طور رسمی روز دوشنبه از سوی فیفا اعلام می شود. در حال حاضر با توجه به اقدامات انجام شده از سوی فدراسیون فوتبال ایران که مقامات فیفا نیز از آن اطلاع یافته اند، تعلیق فوتبال ایران برطرف شده است.»

به نظر می رسد اشاره AFC به تاریخ 21 آذر مهلت قانونی ایران برای پذیرفتن نقشه راه است. با این حال پس از رایزنی مقامات ورزشی ایران با مسوولان فیفا فدراسیون بین المللی فوتبال با تشکیل کمیته یی شش نفره و ارائه فرصتی 100 روزه به فدراسیون فوتبال ایران خواستار اصلاح اساسنامه شد که در حال حاضر این کمیته فعالیتش را آغاز می کند و پس از پایان این فرصت 100 روزه مجمع فدراسیون فوتبال به منظور انتخاب رئیس جدید برگزار می شود.

چندی پیش فیفا به دلیل آنچه دخالت های دولتی در امور فدراسیون فوتبال خواند، فعالیت ایران در تمامی زمینه های بین المللی فوتبال را به حالت تعلیق درآورد.