آرشیو یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۲۸۶
بین الملل
۳

خبرهای کوتاه

تساهل نظامی نخست وزیر عراق

ایرنا: نخست وزیر عراق خواستار پیوستن اعضای ارتش دوره صدام حسین رئیس جمهوری مخلوع عراق به ارتش کنونی این کشور شد. نوری مالکی در نشست کنفرانس آشتی ملی گفت اعضای ارتش سابق عراق در صورتی که تمایل داشته باشند به کشورشان خدمت کنند، می توانند به ارتش کنونی عراق بپیوندند.

جدیدترین نظرسنجی در فرانسه

ایلنا: طبق نظرسنجی موسسه «ایپسوس» 34 درصد فرانسوی ها در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور به نماینده حزب اتحادیه جنبش مردمی که احتمالا نیکولا سارکوزی است، رای خواهند داد. بنابر این نظرسنجی «سگولن رویال» نامزد حزب سوسیالیست با کسب 32 درصد آرا در جایگاه دوم و به عنوان رقیب اصلی سارکوزی قرار گرفته است.

گریه رئیس جمهوری برزیل

ایلنا: رئیس جمهوری برزیل به هنگام دریافت دیپلم صلاحیت قضایی برای آغاز دور دوم ریاست جمهوری خود که از یکم ژانویه آغاز می شود، گریه کرد. لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا که به هنگام دریافت این دیپلم نتوانسته بود هیجان خود را کنترل کند، گفت که هرگز این دیپلم را در تمام زندگی خود دریافت نکرده است. او همچنین یادآور شد به خاطر اینکه اولین بار است این دیپلم را دریافت کرده، گریه نمی کند. این گریه به خاطر حمایت مردم از وی در «زمان سخت» است.

افزایش کمک اتحادیه اروپا به افغانستان

ایلنا: رهبران اتحادیه اروپا بر تلاش بیشتر به منظور کمک به افغانستان برای مبارزه با شورشیان، برقراری ثبات در منطقه و طرح های بازسازی وعده دادند. رهبران اتحادیه اروپا در بیانیه خود بر تلاش بیشتر برای کمک به افغانستان برای پایان دادن به شورش در کشور و برقراری ثبات در افغانستان تاکید کردند.

پایان کار رامسفلد

ایلنا: وزیر دفاع مستعفی امریکا رسما وزارت دفاع را ترک کرد و جای خود را به رابرت گیتس داد. تونی اسنو سخنگوی کاخ سفید ضمن اعلام پایان کار دونالد رامسفلد در وزارت دفاع گفت: «با تصدی این پست توسط رابرت گیتس پیش بینی می شود تغییراتی در سیاست های پنتاگون به ویژه درباره عراق صورت می گیرد.»