آرشیو دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۹۳
اخبار اقتصادی
۴

چگونگی پرداخت وام خرید خودروهای سبک و سنگین به اعضای تعاونی ها اعلام شد

چگونگی پرداخت تسهیلات اعتباری ویژه از سوی صندوق تعاون کشور به اعضای شرکتهای تعاونی حمل و نقل اعلام شد.

حبیب رودساز مدیرعامل صندوق تعاون کشور در جمع خبرنگاران در این باره اظهار داشت: براساس مصوبه هفته گذشته هیئت مدیره صندوق، تسهیلات اعتباری ویژه ای در ماه های باقیمانده سال جاری به اعضای تعاونی های حمل و نقل پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس مدیرعامل صندوق تعاون در خصوص پرداخت تسهیلات اعتباری به اعضای شرکت تعاونی حمل و نقل، خاطرنشان کرد: این تسهیلات به اعضای شرکت تعاونی تاکسیرانی و وانت بار جهت خرید خودروی سبک اعم از سواری و وانت بار حداکثر تا سقف 5 میلیون تومان و به اعضای شرکت تعاونی حمل و نقل جهت خرید خودروی نیمه سنگین اعم از مینی بوس و کامیون حداکثر تا سقف 10 میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

وی افزود: صندوق تعاون از این پس همچنین به اعضای تعاونی های حمل و نقل جهت خرید خودروهای سنگین حداکثر به مبلغ 15 میلیون تومان به اعضای شرکت تعاونی های صیادی، باربری و مسافربری دریایی جهت خرید شناور حداکثر به مبلغ 15 میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

به گفته رودساز صندوق تعاون کشور حداکثر تا 80 درصد از تسهیلات اعتباری مورد نیاز اعضای شرکت تعاونی های حمل و نقل زمینی و دریایی با گرایش حمل کالا و مسافر را جهت خرید خودرو سبک، نیمه سنگین، سنگین را با دوره بازپرداخت حداکثر60 ماهه تامین می کند.

وی افزایش ضریب برابری اعطای تسهیلات اعتباری نسبت به معدل موجودی به اعضای شرکت تعاونی های حمل و نقل در دوره انتظار متقاضی در دوره پنج ماهه دوم و دوره های پنج ماهه بعدی، همچنین بررسی و تصویب پرونده های اعتباری کامل شده در صندوق تعاون کشور ظرف مدت 15 روز را از جمله تغییرات اعمال شده در پرداخت تسهیلات به شرکتهای تعاونی حمل و نقلی عنوان کرد.

رودساز در مورد پرداخت تسهیلات اعتباری به اعضای شرکت های تعاونی روستایی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه جدید حداکثر سقف این تسهیلات از مبلغ 6 میلیون تومان به مبلغ 8 میلیون تومان و نیز ضریب برابری اعطای تسهیلات نسبت به معدل موجودی به اعضای شرکت های تعاونی روستایی از یک برابر به یک و نیم برابر افزایش پیدا کرده است.