آرشیو چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۲۸۹
بین الملل
۳

خبرهای کوتاه

دیدار اولمرت و پادشاه اردن

ایرنا: دفتر پادشاهی اردن روز سه شنبه از سفر غیرمنتظره «ایهود اولمرت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اردن و گفت وگوی وی و پادشاه این کشور درباره راه های ازسرگیری مذاکرات صلح با فلسطین خبر داد.

ورود بلر به امارات

ایسنا: تونی بلر نخست وزیر انگلیس صبح سه شنبه وارد ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی شد. سخنگوی بلر هدف از سفر نخست وزیر انگلیس به امارات را مذاکره با مقامات سیاسی امارات و تبادل نظر در مورد اوضاع منطقه و گسترش همکاری های اقتصادی بین دو کشور اعلام کرد.

انتقاد بی سابقه شیراک از سوریه

ایسنا: رئیس جمهور فرانسه در دیدار با یک مقام بلندپایه اروپایی در موضع گیری شدیدی علیه دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه آن را دولتی «خطرناک، قاتل و استبدادی» توصیف کرده و آن را به مراتب بدتر از کره شمالی دانست. شیراک ادعا کرد: اسد در حال حاضر یکی از فاسد ترین کشورهای جهان را اداره می کند و با ترورهای سیاسی قصد سرکوب مخالفان را دارد. شیراک همچنین اسد را به تلاش جهت براندازی دولت فواد سنیوره نخست وزیر لبنان متهم کرد.

آدم ربایی مخالفان دولت سریلانکا

ایلنا: شورشیان سریلانکا موسوم به «ببرهای تامیل» 24 دانش آموز در شرق این کشور را گروگان گرفتند. این گروگان گیری در «آمپارا» در شرق سریلانکا انجام شده است. این در حالی است که شورشیان تامیل هیچ اظهاراتی درباره این گروگان گیری ارائه نکرده اند.

افزایش حمایت ها از قانون اساسی اروپا

ایلنا: آخرین نظرسنجی نشان می دهد که میزان حمایت از قانون اساسی جدید اتحادیه اروپا در بین کشورهایی که آن را تصویب نکرده اند، رو به افزایش است. براساس این نظرسنجی میزان حمایت قانون اساسی 9 کشوری که این قانون اساسی را تصویب نکرده اند، به 53 درصد رسیده است که این میزان در نیمه نخست سال 2006، حدود 47 درصد بوده است.