آرشیو چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۲۸۹
ورزش
۱۷

پیشخوان

الو، انتخابات چند چند؟

روزنامه گل در صفحه آخر خود گزارش داشت درباره ورود ورزشکاران سنتی و رزمی به سیاست با عنوان فرعی «ظهور نسل جدیدی از ورزشکاران سیاستمدار» و تیتر اصلی «خارج شدن دو بنده از تن رجلان سیاسی».

در این مقاله پشت پرده مشغولیت های سیاسی «هادی ساعی»، «علیرضا دبیر» و برادران خادم در انتخابات گذشته و حال مجلس و شوراها عیان شده.

«سرمربی هادی ساعی بعد از باخت او در فینال دوحه مدعی شد او در تمام طول روز با تلفن در جریان مبارزات سیاسی و تبلیغات گروهی که به آن وابسته بود قرار می گرفت و تا دقیقه آخر هم نمی دانست که مبارزاتش از تلویزیون ایران پخش خواهد شد یا نه و نتیجه اش از دست رفتن مدال طلا بود.»

تعلیق سازمان

همشهری ورزشی در مقاله «کمیته تعدیل، چالش جدید سازمان» فرضی جدید را مطرح کرده: «در گزینه یابی کاندیدای سازمان برای ریاست فدراسیون فوتبال به دلیل ساختار مدیریتی سازمان، آنها به کیومرث هاشمی و محمدحسن انصاری فرد رسیدند. مدیرانی که به دلیل رابطه ویژه خود با علی آبادی بسیار متاثر از سیاست های او هستند، اما چالش از اینجا شروع می شود که این دو نفر عضو کمیته تعدیل یا عادی سازی هستند و هر دو نماینده سازمان ورزش.»

این یعنی علی آبادی که تلویحا با حضور محسن صفایی فراهانی در راس کمیته تعدیل مخالفت کرد و سپس مجبور شد آن را بپذیرد، حالا در آزمون انتخابات فدراسیون به دلیل منع ورود سازمان ورزش در پروسه تغییرات سرگردان است.

خیس شدم

روزنامه نگاه ورزشی دیروز گفت وگویی اختصاصی با جواد نکونام داشت و در مورد نخستین گل او در لالیگا سوالی داشت: «نگاه: بازیکنان چگونه با این گل تاریخی برخورد کردند؟»

نکونام: توی رختکن جشن گرفتیم. این سنت همیشگی است، کسی که گل اولش را می زند باید خیس شود. مرا هم سر تا پا خیس کردند. این روز را فراموش نمی کنم. آنها مرا پذیرفته اند و قبول کرده اند که هافبک دفاعی تیم باشم.