آرشیو چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۲۸۹
اقتصادی
۴

دبیر کانون کاردان های فنی ساختمان:

قیمت مسکن در بخش رهن و اجاره رها شده است

گروه اقتصادی: عدم کنترل بازار مسکن و قبول مسوولیت از سوی دستگاه ها و نهادهای مسوول موجب رها شدن قیمت مسکن و به ویژه در بخش رهن و اجاره شده است.

مهدی موذن -دبیر کانون کاردان های فنی ساختمان استان تهران- روز گذشته در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار داشت: نیاز کنونی مسکن در کشور هماهنگ کردن عرضه و تقاضاست و چنانچه در یک بخش کشور دچار بحران و کمبود شود بلافاصله باید دولت وارد عرصه حمایت و چاره اندیشی شود در حال حاضر نیز با توجه به اینکه بخش مسکن با کمبود تولید مواجه است دولت باید به بحران خاتمه دهد. به گفته وی در شرایط فعلی 2 میلیون نیاز و تقاضای انباشته شده در بخش مسکن وجود دارد که البته اگر برای این نیاز و تقاضا چاره اندیشی نشود تا سال 1390 به اوج خود خواهد رسید.

موذن اظهار داشت: در حال حاضر 7 میلیون واحد مسکونی فرسوده در کشور داریم که باید بازسازی شود و اگر از همین الان برای پاسخگویی به تقاضا وارد عمل شویم باید در سال یک میلیون واحد مسکونی احداث و 500 هزار واحد مسکونی احیا شود.

دبیر کانون کاردان های فنی ساختمان استان تهران گفت: 30 درصد از سرمایه و نقدینگی در گردش کشور در صنعت ساختمان هزینه شده و تمامی مسوولان موظف به حراست از این سرمایه عظیم هستند.

وی افزود: انتخاب سه وزیر کابینه دولت برای شناخت راه حل های موجود در بخش مسکن اگر مبتنی بر کار کارشناسی نباشد بدون تردید به جایی نخواهد رسید. او تصریح کرد: وجود 200 تا 300 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در تهران هیچ وقت جدی گرفته نشده اما حال که زمان از دست رفته مسوولان باور کرده اند که طرحی را برای این واحدهای خالی از سکنه تدوین کنند.

موذن همچنین خبر داد که دومین آزمون تعیین صلاحیت حرفه یی معماران تجربی با نظارت وزارت مسکن و شهرسازی قرار است با همکاری سازمان سنجش و شورای مرکزی کانون کاردان های فنی ساختمان استان تهران 27 بهمن ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار شود. شیوه آزمون به دو صورت کتبی و شفاهی خواهد بود که آزمون کتبی توسط سازمان سنجش نظارت و آزمون شفاهی توسط کمیته یی 5 نفره از سوی وزارت مسکن و شهرسازی ساماندهی خواهد شد.