آرشیو پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۳۴
بورس - شرکت ها
۱۱
آخرین خبر

رقابت در معامله 270میلیارد ریالی

علیرضا باغانی

پس از دو روز رقابت بر سر کسب نزدیک به 7درصد از مالکیت بانک کارآفرین، کارگزاری فروشنده توانست این بلوک را برای یکی از مشتریان خریداری کند.

روز گذشته، 97/6درصد از سهام شرکت بانک کارآفرین متعلق به شرکت سرمایه گذاری ملت به قیمت 5553ریال در نماد «ژعمده» عرضه شد.

طی این رقابت، گفته می شود که یکی از سهامداران اصلی بانک موفق به خرید بلوک 7درصدی «وکار» شده است.

در بازار شایع شده بود که بلوک مزبور از سوی کارگزاری بورس ایران برای ع... خریداری شده است. با این حال این یک شنیده است. وی به تنهایی 2درصد از سهام بانک کارآفرین را در اختیار دارد و خانواده وی نیز در مجموع 6درصد از سهام «وکار» را در اختیار دارند. معامله بانک کارآفرین که جزو معاملات شرایطی بوده، مقدماتش انجام شده و قطعیت انجام معامله حداکثر تا 9روز کاری بعد مشخص خواهد شد.

در آخرین روز معاملاتی هفته همچنین دو بلوک از سهام شرکت ایران گچ، معادل یک میلیون و 58هزار و 999 سهم و چهارمیلیون و چهارصد و چهل و هفت هزار و 199 سهم (معادل 59/10 و 47/ 4 درصد) از سهام شرکت مزبور متعلق به سرمایه گذاری ملی و هاشم حاجیان به قیمت پایه 7720ریال در نماد «ژفرعی 1» و «ژفرعی 2» عرضه و معامله شد. خریداران دو بلوک مزبور احتمالا شرکت کناف آلمان یا خانواده س. هستند، اما این شایعات تایید شده نیست.

نماد پاکسان و مهندسی فیروزا هم پس از اعلام پیش بینی درآمد هر سهم آماده انجام معامله شد. بازگشایی نماد بهران نیز موجب رشد قابل توجه شاخص شد.

نماد کاشی پارس هم دیروز جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره متوقف خواهد شد. در بازار دیروز گفته می شد که روز شنبه 15میلیون سهم شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو عرضه خواهد شد.