آرشیو پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۳۴
بانک و بیمه
۱۲

نقش صنعت لیزینگ در اقتصاد ایران پنهان مانده است

جایگاه صنعت لیزینگ در اقتصاد ایران مورد غفلت واقع شده و دلیل این امر به عملکرد گذشته دولت و تشکل های صنفی لیزینگ برمی گردد.

امید امامی، کارشناس صنعت لیزینگ، در گفت وگو با خبرنگار ما، ضمن بیان مطلب بالا، افزود: صنعت لیزینگ به عنوان یک نهاد مالی، جایگاه کاملا مستحکمی در بازار پولی و مالی جهان پیدا کرده و توانسته گردش مالی نزدیک به 700میلیارد دلار در سال را به خود اختصاص می دهد.

وی با بیان اینکه لیزینگ در کشور ما با ضعف های قانونی روبه رو است، افزود: از آنجا که بازار ایران از پتانسیل بالایی برای جذب سرمایه گذاری برخوردار است، بنابراین، اگر سازوکارهای منطقی برای این صنعت در مقوله های آیین نامه و مقررات، قراردادها و خدمات به مشتری تعریف و مشخص شود، طبعا می تواند یکی از ابزارهای مهم توسعه سرمایه گذاری در کشور باشد.

امامی با اشاره به همایش «جایگاه و نقش صنعت لیزینگ در اقتصاد ایران» افزود: چنین همایش هایی در ایجاد سازوکارهای مورد نیاز صنعت لیزینگ بسیار موثر است.

بنابراین گزارش، دومین همایش سالانه لیزینگ، با عنوان «جایگاه و نقش صنعت لیزینگ در اقتصاد ایران» یکم اسفندماه سال جاری از سوی کانون شرکت های لیزینگ و با همکاری پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی برگزار می شود.

برخی از محورهای همایش عبارتند از: نقش و جایگاه لیزینگ در رشد سرمایه گذاری و اشتغال، نقش و جایگاه لیزینگ در عملکرد بنگاه های خرد، نقش دولت ها در ترویج صنعت لیزینگ و فرصت ها و محدودیت های شرکت های لیزینگ در ایران.

مهلت ارسال مقالات به این همایش نیز تا 30بهمن ماه و دبیرخانه آن پژوهشکده پولی و بانکی (معاونت پژوهشی) با نشانی اینترنتی www.mbra-cbi.org است.