آرشیو پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۲۹۰
بین الملل
۳

مخالفت القاعده با انتخابات فلسطین

گروه بین الملل: در بحبوحه اختلافات شدید و خونین میان جناح های فلسطینی که در پی پیشنهاد محمودعباس دایر بر انتخابات زودهنگام صورت گرفت اکنون شبکه القاعده نیز به مخالفان با محمودعباس پیوسته است. به گزارش رویترز ایمن الظواهری مرد شماره دو در شبکه تروریستی القاعده در نواری تصویری که از شبکه تلویزیونی القاعده پخش شد در مقام مخالفت با انتخابات در فلسطین گفت: انتخابات موجب آزادی در فلسطین نمی شود بلکه به جنگ با اسرائیل اشغالگر ضربه می زند. ایمن الظواهری اضافه کرد: هرکس بخواهد از طریق انتخابات که امری وابسته به قوانین اساسی غیرمذهبی است سرزمین های اسلامی را آزاد کند هیچ توفیقی به دست نمی آورد و در واقع جهاد را خفه خواهد کرد.

ظواهری همچنین گفت: غرب با تمام قوا در پی آن است که مبارزه در سرزمین های اشغالی را به هر نحوی که ممکن شد به پایان برساند.

از سوی دیگر در پی سفر ایهود اولمرت به اردن و دیدار و مذاکره وی با ملک عبدالله پادشاه اردن از رهبران دو جناح اصلی فلسطینی نیز برای سفر به اردن دعوت کرده است تا درباره رفع اختلافات در اردن گفت وگو کنند. در این حال سفیر فلسطین در اردن ضمن تایید دعوت ملک عبدالله از محمودعباس و اعلام یکشنبه آینده به عنوان تاریخ سفر وی به اردن درباره موضع اسماعیل هنیه اظهار بی اطلاعی کرد. این در حالی است که در تازه ترین دور زدوخوردهای جناح ها در فلسطین که از صبح چهارشنبه آغاز شد دو نفر کشته شدند. این زدوخوردها در حالی روی داد که نیمه شب چهارشنبه)به وقت تهران(آتش بس جدیدی در نوار غزه برقرار شده بود. اما ظاهرا این آتش بس نیز فقط در خلال شب دوام داشت و با دمیدن صبح و از سرگیری خشونت ها شکسته شد.

از سوی دیگر بنا به گزارش الجزیره اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین در پیامی ضمن مخالفت مجدد با انتخابات زودهنگام امریکا را متهم به اقدام جهت سرنگونی دولت خود کرد. وی در عین حال از آمادگی حماس برای شرکت در گفت وگوهایی خبر داد که به منظور تشکیل دولت وحدت ملی برپا خواهد شد. وی همچنین از گروه های فلسطینی خواستار خویشتن داری و حفظ وحدت ملی شد و یادآور شد که بهتر است دست به سلاح نبرند.