آرشیو پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۲۹۰
اجتماعی
۱۸

تشکل های دانشجویی حامی دولت با وزیر علوم دیدار کردند

ایسنا: برخی تشکل های دانشجویی عصر روز سه شنبه با دکتر محمدمهدی زاهدی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر خرمشاد معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و برخی دیگر از مسوولان وزارت علوم دیدار و گفت وگو کردند.

زاهدی در این دیدار به اهم فعالیت های انجام شده در وزارت علوم اشاره کرد و با ذکر این نکته که توصیه ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری در وزارت علوم به طور جدی و دقیق رصد و برای هر رهنمودی، راهکار و استراتژی های خاص تدوین می شود، از غالب شدن گفتمان علمی در دانشگاه ها با رویکرد دانایی محوری به عنوان استراتژی اصلی وزارت علوم نام برد و حمایت از نخبگان، مبتکران و مبدعان را از اهم دغدغه های وزارت علوم برشمرد.

تشکیل دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، تشکیل کمیته متون به منظور بازنگری در دروس علوم انسانی، جذب اعضای هیات علمی جوان و کارآمد، استفاده از استادان نمونه و ممتاز در تشکیل اتاق فکر، افزایش سن بازنشستگی استادان نمونه از 65 سالگی به 70 سال، تشکیل ISC به منظور جمع آوری مقالات علمی استادان مسلمان، افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه ها، صفر کردن کسری بودجه دانشگاه ها، حذف تدریجی کنکور و افزایش مراودات علمی با مراکز دانشگاهی معتبر سایر کشورها از جمله مواردی بودند که وزیر علوم درخصوص آنان با دانشجویان گفت وگو کرد.

وزیر علوم در این دیدار به دانشجویان قول داد در تعریف نخبه، بازنگری صورت گیرد و فعالیت های فرهنگی نیز از جمله شاخص های مورد توجه برای انتخاب دانشجوی نمونه منظور شود. دانشجویان همچنین از وزیر علوم قول گرفتند که ماهی یک بار با معاونان وزیر درخصوص حوزه تخصصی هر معاونت دیدار و گفت وگو داشته باشند.

زاهدی در این دیدار از دانشجویان خواست هوشیار و بیدار مسائل را دنبال کرده و با خودباوری و اتکا به نفس، کشور را به مرزهای تولید علم و دانش نزدیک و نزدیک تر کرده و قله های توسعه علمی را سرافرازانه فتح کنند.

خرمشاد معاون فرهنگی وزارت علوم نیز در ابتدای این نشست درخصوص سوال دانشجویان مبنی بر مشخص نبودن استراتژی فرهنگی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: «به زعم ما استراتژی فرهنگی یعنی تدوین برنامه ها و راهکارهایی که در درازمدت در جهت ارتقای ارزش ها و باورها مثمرثمر باشد.»

وی تاکید کرد: «معاونت فرهنگی، اهداف چهارده گانه یی را تعریف و از میان آنها استراتژی های متعددی را استخراج و برای هر استراتژی برنامه های خاصی را تدوین کرده است.»