آرشیو شنبه ۲ دی ۱۳۸۵، شماره ۱۱۳۵
بورس
۹

قائم مقام سرمایه گذاری غدیر تشریح کرد / جزئیات دومین عرضه بزرگ سهام در بورس تهران

فارس- حجت ا...صیدی، قائم مقام سرمایه گذاری غدیر، در رابطه با بزرگ ترین معامله دوسال اخیر بورس که مربوط به فروش 499 میلیون و 900هزار سهم بین المللی توسعه ساختمان بود، گفت: این اقدام شرکت غدیر و فروش 9/49 درصد از سهام شرکت توسعه ساختمان به دلیل پایین بودن سهام شناور آزاد آن از یک طرف و اتمام بازار گردانی سهام آن از طرف دیگر بود.

وی افزود: قصد مجموعه غدیر این بوده و هست که شرکت توسعه ساختمان را کنترل کند. صیدی، خاطرنشان کرد: با خریدار جدید توافق شده که همزمان با انتشار اخبار و اطلاعات شرکت توسعه ساختمان نسبت به عرضه 25 درصد دیگر از سهام این شرکت به صورت دو طرفه و به تدریج اقدام شود.

وی ضمن بیان این مطلب که اطلاعات مثبت شرکت توسعه ساختمان به سازمان ارائه خواهد شد، گفت: این شرکت در سه ماه، درصد قابل توجهی از سود 203ریالی را پوشش داده که در فرصت مقتضی اعلام خواهد شد. قائم مقام شرکت سرمایه گذاری غدیر، از بازگشایی نماد معاملاتی «وغدیر» در اوایل دی ماه خبر داد و گفت: همه اطلاعات مربوط به صورت های مالی و ترازنامه سال 85 غدیر به سازمان بورس ارائه شده و اطلاعات مربوط به سال مالی 86 نیز در حال حسابرسی است که به محض آماده شدن به سازمان بورس اوراق بهادار تحویل داده خواهد شد. وی ادامه داد: اگر اطلاعات ارسالی مورد قبول سازمان قرار گیرد، نماد معاملاتی شرکت غدیر در اوایل دی ماه بازگشایی خواهد شد. صیدی، با اشاره به این مطلب که نماد غدیر برای تعدیل سود اعلامی شرکت متوقف شده است، یادآور شد: مدیران این شرکت خواستار بازگشایی هرچه زودتر نماد غدیر در بورس هستند.