آرشیو شنبه ۲ دی ۱۳۸۵، شماره ۱۲۹۱
اقتصادی
۴

خبرهای کوتاه

تغییر در صفحه های اقتصادی

گروه اقتصادی: صفحه های اقتصادی روزنامه اعتماد از فردا با تغییر شکل و محتوا منتشر خواهد شد. براساس این تغییرها، صفحه بورس و بازار در صفحه 14 با هم ادغام خواهند شد. صفحه 15 به انتشار گزارش های تحلیلی و گفت وگوهای غیرخبری اختصاص خواهد یافت. همچنین در روزهای دوشنبه و سه شنبه در صفحه 5 روزنامه بحث های مربوط به حوزه اندیشه اقتصادی در قالب مقاله، تحلیل و گفت وگو به طبع خواهد رسید. صفحه 4 روزنامه هم همچنان نقش پوشش اخبار، گزارش ها و گفت وگوهای خبری روز را برعهده خواهد داشت. هدف از انجام این تغییرها افزودن به سهم صاحبنظران، کارشناسان و اساتید علم اقتصاد در تحلیل مسائل اقتصاد ایران و جهان است. ادغام دو صفحه بورس و بازار هم بنا به درخواست مخاطبان روزنامه و با توجه به ماهیت مشابه این دو صفحه صورت می گیرد. چرا که بررسی تحولات بازار سرمایه و بازارهای موازی با آن از جمله طلا و ارز که دارای تاثیرهای متقابل بر هم هستند در چارچوب یک صفحه خاص جامع تر خواهد بود. از سوی دیگر انتشار روزانه صفحه 15 و دو روز در هفته صفحه 5 فراخوانی است برای تمامی صاحبنظران، کارشناسان و اساتید علم اقتصاد از هر طیف و گروهی برای به بحث گذاشتن آرای خود و ارائه راهکار برای مسائل اقتصاد ایران.

79 درصد مردم با تمدید ساعت کار بانک ها مخالفند

ایسنا: رئیس شورای عالی بانک ها هفته گذشته از باقی ماندن حالت آغاز ساعت کار بانک ها در 9 صبح خبر داد و تصمیم گیری نهایی در این زمینه را وابسته به نظر دولت دانست. اما مشتریان و کارمندان بانک ها با شنیدن این خبر و تمدید دوره آزمایشی آن طرح احساس رضایت مندی نکرده و خواستار بازگشت آن به حالت قبلی هستند. مسوولان عنوان می کنند که روند آغاز ساعت کار بانک ها براساس نتایج بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که به احتمال زیاد همان 9 صبح باقی می ماند. نتایج آخرین نظرسنجی ایسپا نیز نشان می دهد فقط 21 درصد شهروندان تهرانی با ساعت فعلی شروع کار بانک ها)9 صبح(موافقند.

الزام دولت به کنترل قیمت مسکن

فارس: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وزیر مسکن و شهرسازی با طرح کنترل قیمت مسکن موافقت کرده، گفت: طرح ملزم کردن دولت به کنترل قیمت مسکن بار مالی چندانی نخواهد داشت.