آرشیو شنبه ۲ دی ۱۳۸۵، شماره ۱۲۹۱
بازار سرمایه
۱۴

لایحه خصوصی سازی در هیات دولت

ایسنا: با استفاده از سیستم یکپارچه الکترونیکی، دبیرخانه ستاد مرکزی، شرکت کارگزاری سرمایه گذاری ها و تعاونی ها به راحتی می توانند مبادله اطلاعات را با هم داشته و در اسرع وقت تمام کارهای انتقال اطلاعات و واگذاری سهام عدالت را انجام دهند. دکتر غلامرضا حیدری کرد زنگنه مدیرعامل سازمان خصوصی سازی -درباره لایحه خصوصی سازی و اینکه در هفته گذشته از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی تقدیم هیات دولت شده است، گفت: کل لایحه مربوط به سیاست های اصل 44 و خصوصی سازی است که بیشتر روی اصلاح ساختار اقتصادی و طبقه بندی بازار مباحثی را مطرح کرده است. وی از طراحی نرم افزار جدید برای مرحله دوم واگذاری خبر داد و افزود: نرم افزار جدیدی برای مرحله دوم واگذاری سهام عدالت که مشمولان آن روستائیان هستند طراحی شده است که به صورت الکترونیکی تمام کارها انجام شده و در کم ترین زمان ممکن دستگاه می تواند اطلاعات را انتقال دهد.

زنگنه در ادامه با اشاره به این که حدود شش تا هفت میلیون فرم شناسایی وجود دارد، گفت: سعی شده از روشی استفاده شود که هرچه سریع تر اطلاعات انتقال داده شود. مدیرعامل سازمان خصوصی سازی همچنین به طراحی نرم افزار جدید برای شرکت های تعاونی شهرستانی اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته مسوولان انفورماتیک دبیرخانه های استانی و شرکت ها، نرم افزار جدید را دریافت کرده که به موجب آن کارها در استان ها به آسانی پیش خواهد رفت.

مدیرعامل سازمان خصوصی سازی ادامه داد: به طور مکانیزه و ماشینی فرم های تعهدنامه از سوی نرم افزار داده می شود همچنین دفتر نقل و انتقال برگه های سهام، تعهدنامه های سهام از سوی نرم افزار جدید تعاونی ها زده خواهد شد که خوشبختانه این سیستم یکپارچه الکترونیکی طراحی شده و در حال شکل گیری است.

وی به شناسایی کارمندان دولت، بازنشستگان نیروهای مسلح و بازنشستگان تامین اجتماعی در مرحله سوم واگذاری اشاره کرد و گفت: در حال اطلاعات گیری هستیم که به زودی در اولین جلسه ستاد مرکزی سهام عدالت دستورالعمل به تصویب ستاد مرکزی سهام عدالت خواهد رسید.