آرشیو یکشنبه ۳ دی ۱۳۸۵، شماره ۱۱۳۶
بانک و بیمه
۱۲

طهماسب مظاهری خبر داد: عملیات اعتبارات اسنادی در بانک توسعه صادرات یکپارچه می شود

عملیات مربوط به اعتبارات اسنادی در بانک توسعه صادرات ایران متمرکز می شود.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات، دکتر طهماسب مظاهری روز گذشته با اعلام این خبر گفت: با ارائه این خدمت جدید که یکی از مبانی و مشخصات و اصول بانکداری نوین است، بانک توسعه صادرات به سیستم یکپارچه و منسجم نزدیک تر می شود.

وی افزود: با ایجاد اداره جدیدی در بانک توسعه صادرات ایران به زودی عملیات مربوط به اعتبارات اسنادی در سه مرحله انجام خواهد شد که فاز اول آن در سطح شعبه مرکزی، فاز دوم شعب تهران و فاز سوم آن شعب سراسر کشور این بانک را تحت پوشش قرار می دهد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با اعلام اینکه در بانکداری نوین، مشتری به عنوان مشتری بانک مطرح است نه مشتری شعبه، گفت: مشتری با یک شماره که به او اختصاص داده می شود، تمامی خدمات درخواستی خود را از طریق شعب یا دفتر مرکزی با همان کد دریافت می کند و خدمات شعب متفاوت مستقل از یکدیگر ارائه نمی شود.رییس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران گفت: تمرکز عملیات مربوط به اعتبارات اسنادی در این اداره، امکانات و مزیت های فراوانی را به همراه دارد که از آن جمله می توان به کاهش ریسک عملیاتی بانک به دلیل کارشناسان خبره اعتبار اسنادی در یک واحد، یکسان سازی کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان و ارائه تصویری یکدست از بانک در تعامل با بانک های خارجی و امکان کنترل و مدیریت مطلوب ریسک اشاره کرد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران افزود: با بهره گیری از این سیستم کنترل مدیریت بانک روی گشایش اعتبار اسنادی وارداتی و صادراتی سریع تر و راحت تر انجام می گیرد. همچنین امکان مدیریت بهتر روابط با بانک های پوششی و کارگزار فراهم می شود.

وی تصریح کرد: به این ترتیب پس از این تمامی شعب بانک توسعه صادرات با دریافت اسناد و مدارک از مشتری و ورود اطلاعات در سیستم و ارسال کپی مدارک به اداره اعتبار اسنادی اقدام نموده و سایر مراحل اداری و مخابره پیام در همان روز در اداره مذکور با کیفیت کار واحدی انجام می پذیرد.

دکتر مظاهری در ارتباط با تاثیر این سیستم در بهبود دورنمای خارجی تاکید کرد: با استفاده از این روش ارتباط با بانک های خارجی و تبادل اطلاعات با آنها بسیار سهل تر و سریع تر صورت پذیرفته و با اجرای این روش یک گام به استانداردهای بانکداری جهانی نزدیک تر خواهیم شد.