آرشیو دوشنبه ۴ دی ۱۳۸۵، شماره ۶۰۴۵
سیاسی
۲

سخنگوی وزارت خارجه:تصویب قطعنامه تاثیری در عزم ایران ندارد

سید محمد علی حسینی، سخنگوی وزارت خارجه، صبح دیروز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی با اشاره به تصویب قطعنامه1 +5 علیه ایران گفت: این تصمیمی ناعادلانه است و هیچ تاثیری در عزم ایران در ادامه راه و ادامه فعالیت صلح آمیز هسته ای اش ندارد.

به گزارش ایسنا وی افزود: قطعنامه نتیجه همان مسیر نادرستی بود که 1+5 در پیش گرفته بودند. صدور این قطعنامه یک اقدام کاملا سیاسی و غیر قانونی، تبعیض آمیز و ناعادلانه است.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان این که قطعنامه درباره کشوری صادر شد که عضو ان.پی.تی و متعهد به مواد آن و مقررات آژانس بوده است و فعالیت های صلح آمیز هسته ای اش از شفافیت لازم برخوردار است و در ابعاد مختلف همکاری های لازم را داشته و بازرسان آژانس همواره بر فعالیت ها و تاسیسات آن نظارت داشته اند، اظهار داشت: این روندی ناعادلانه بود درحالی که نخست وزیر اسرائیل آشکارا اعلام می کند که سلاح هسته ای دارند.

حسینی تاکید کرد: بهترین پاسخ ما به صدور این قطعنامه ادامه مصمم تر، منظم تر ومنسجم ترفعالیت های هسته ای مان است.

وی در خصوص راه اندازی 3000 سانتریفیو ژ در واکنش به تصویب این قطعنامه اعلام کرد: ما راه اندازی 3 هزار سانتریفیو ژ را آغاز خواهیم کرد و آن را تکمیل می کنیم، اما چگونگی این کار و جزئیات فنی این امر را باید منتظر بمانیم تا مسئولین سازمان انرژی اتمی اعلام کنند.

وی در خصوص سطح همکاری های ایران و آژانس بعد از صدور قطعنامه گفت: این قطعنامه بر خلاف موازین حقوقی و قانونی تصویب شده است بنابراین توقع این نیست که همکاری ها را با آژانس در همان سطح گذشته ادامه دهیم.

حسینی در خصوص ادامه روابط و تعامل کشورمان با کشورهای1+5 بعد از صدور قطعنامه اظهارداشت: روابط ما با کشورها براساس مصالح و منافع کشور و ملت تنظیم می شود و در تنظیم این روابط با همین کشورها این را لحاظ می کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد: ما همواره بر مذاکره تاکید کرده ایم اکنون نیز بر مذاکره بدون پیش شرط تاکید می کنیم. ما مذاکرات و رایزنی ها را با کسانی که مرتبط با برنامه هسته ای کشورمان هستند، ادامه خواهیم داد و حقوق ملت ایران را پیگیری خواهیم کرد، ولی اجازه دهید که مراحل بعد را پیش بینی نکنیم.