آرشیو دوشنبه ۴ دی ۱۳۸۵، شماره ۶۰۴۵
سیاسی
۳
نکته

تقابل تازه علیه ایران!

پژمان کریمی

پس از آنکه دادگاه عالی اروپا، رای داد نام منافقین از فهرست گروه های تروریستی اروپا خارج شود، جمعی از نمایندگان پارلمان اروپا خواستار رفع توقیف اموال و به رسمیت نشناختن منافقین شدند. در همان حال مریم رجوی در بروکسل با سناتورهای بلژیکی ملاقات کرد.

تنها در همین یک هفته اخیر رسانه های غربی خبر از شناسایی و دستگیری جاسوسان مرتبط با دستگاه اطلاعاتی ایران در افغانستان، جمهوری آذربایجان، سوئد و اتریش دادند.

حمایت آشکار غرب از گروهک منافقین و برنامه ریزی دولت آمریکا برای تقویت رسانه های سلطنت طلبانه از یک سو و تخریب چهره ایران از راه اعلام خبر فعالیت شبکه های جاسوسی کشورمان در دیگر کشورها، نشان از آغاز دور تازه فعالیت ضد ایرانی دشمنان ملت ایران دارد.

این دور از فعالیت ضدایرانی به نظر با دو هدف صورت می گیرد:

اول، بسترسازی اعمال هرگونه فشار علیه ایران به عنوان کشوری مداخله جو و حامی تروریسم و پذیرش این فشار از ناحیه افکار جهانی. تصویب قعطنامه ضدایرانی شورای امنیت در روز شنبه، مصداقی بر فشار مذکور است.

دوم؛ فعال سازی ظرفیتهای تقابل جویانه علیه تهران توسط غرب؛ بدیهی است که فعالیت ضدایرانی و تعقیب اهداف مشروح بدیع نیست ایران هم تجربه تقابل با آن را حتما دارد.

در طول 27 سال اخیر دشمنان تمام تلاش خود را برای بدنامی و تخریب چهره ایران و ایرانی به کار بستند. نه فقط گروه های ضدانقلاب داخلی که گروه های ضدایرانی و ضدشیعی در کنار مرز ایران [همچون طالبان] ایجاد و تقویت شدند. با این وجود امروز استقلال ایران همچنان پابرجاست و در آخرین انتخابات [24 آذر] که به صورت یک رفراندم بزرگ برگزار شد، 66 درصد از واجدان رای ریزی در آن شرکت جستند و مشروعیت مردمی نظام دینی را به رخ جهانیان کشیدند.

اعتراف مقامات آمریکایی همچون سفیر این کشور در عراق مبنی بر ضرورت نقش دهی ایران در ایجاد امنیت در عراق و سپس پیروزی نفوذ معنوی انقلاب اسلامی در لبنان که در پیروزی حزب الله لبنان جلوه گر شد، مصادیق قدرت بازی سازی و بازی گردانی ایران در صحنه تحولات بین المللی است.

از این رو تقابل با ایران آن هم با بهره گیری دوباره از روش های سوخته ای چون فعال کردن گروهک بی رمق منافقین، چیزی جز ناتوانی دشمنان در برابر جمهوری اسلامی را به اذهان واتاب نمی دهد.