آرشیو دوشنبه ۴ دی ۱۳۸۵، شماره ۶۰۴۵
شهرستان ها
۲۰

تا پایان سال آینده کلیه روستاهای بالای 20 خانوار آذربایجان غربی از آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند

ارومیه - خبرنگار رسالت:

کلیه روستاهای بالای 20 خانوار آذربایجان غربی تا پایان سال آینده از آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان غربی در نشست مشورتی دهیاری ها با اعلام این خبر گفت: هم اکنون دو هزار و 430 روستای بالای 20 خانوار در این استان وجود دارد که هزار و 880 روستا از این تعداد از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند و بقیه تا پایان سال 86 از آب آشامیدنیسالمبرخوردار می شوند.

واریانی با اشاره به اینکه برای روستاهای بالای 80 خانوار آذربایجان غربی امسال مجوز احداث دهیاری صادر شده است، گفت: خودکفا کردن دهیاری ها، تهیه و تدوین طرح توسعه گردشگری روستایی، احداث و ایجاد بوستان محلی، اجرای طرح های ورزشی و اجرای طرح های هادی در سطح روستاها، راه اندازی پایگاه های آتش نشانی و تجهیز دهیاری ها به وسایل نقلیه از جمله برنامه های سال جاری برای دهیاری ها در استان است.

مدیر کل دفتر شهری و روستایی استانداری نیز در این جلسه گفت: امسال 169 مجوز جدید برای تاسیس دهیاری در استان صادر شده است که با راه اندازی این دهیاری ها، تعداد آنها به 833 مورد در استان خواهد رسید.

عصمت لو با اشاره به اینکه امسال 76 میلیارد ریال اعتبار برای دهیاری هایاین استان اختصاص یافته است، گفت: تهیه و تدوین طرح پسماند، تهیه 100 طرح هادی روستایی از جمله طرح های مهم اجرایی در سال جاری هستند.