آرشیو دوشنبه ۴ دی ۱۳۸۵، شماره ۱۱۳۷
مسکن و عمران
۳۰
اخبار شهرستان

شهردار سنندج

اعضای هیات مدیره تعاونی های مسکن به تخلف خود آگاه بوده اند

پرونده بزرگ زمین خواری در کردستان همچنان در محاکم قضائی شهر سنندج باز است.

شهردار سنندج در مورد تخلف بعضی از اعضای هیات مدیره تعاونی های مسکن این شهر گفت: بعضی از اعضای هیات مدیره تعاونی های مسکن به هنگام خرید زمین خارج از محدوده و اراضی با کاربری غیرمسکونی به تخلف خود آگاه بوده اند و امکان ندارد که آنان به قانون منع خرید و فروش زمین در خارج محدوده آشنایی نداشته باشند. «پیمان سنندجی» با اشاره به اینکه رسیدگی به تخلفات تعاونی های مسکن بر عهده اداره تعاون است نه شهرداری افزود: براساس قانون و مقررات، افرادی که اقدام به خرید زمین غیرمسکونی می کنند دفترخانه ها نباید اقدام به انتقال سند کنند.

وی با اعلام اینکه زمین های خریداری شده بیشتر مشکل کاربری دارند، افزود: خرید و فروش زمین با کاربری کشاورزی به منظور ساخت مسکن تخلف است و باید برابر قانون با متخلفان برخورد شود.

همایش ملی عمران شهری در سنندج آغاز شد

همایش ملی عمران شهری با حضور کارشناسان و متخصصان برنامه ریزی شهری و با همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در مجتمع فرهنگی هنری فجر این شهر آغاز شد.

در این همایش دو روزه شرکت کنندگان ضمن آشنا شدن با معضلات و مشکلات عمران شهری، با برگزاری کارگاه های تخصصی به بررسی راهکار و چاره اندیشی برای آینده عمران شهرهای کشور خواهند پرداخت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در آیین آغاز به کار این همایش گفت: افزایش جمعیت و روند رو به رشد مهاجرت از روستاها به شهرها از جمله مشکلات شهرها است که نیازمند برنامه ریزی است.

دکتر «شاهین فکور» افزود: شهرها نیازمند رسیدن به توسعه پایدار هستند و برای رسیدن به توسعه پایدار برنامه ریزی و آموزش لازم است.