آرشیو شنبه ۹ دی ۱۳۸۵، شماره ۶۰۴۹
صفحه آخر
۲۴

هنرمندان در دیدار با سرپرست زائران ایرانی خواستار شدند:حمایت مراجع تقلید برای تهیه برنامه های مستند و فیلم های سینمایی با مضامین مرتبط با حج

هنرمندان و مستندسازان سینما و تلویزیون که در حج سال جاری شرکت دارند، با حضور در بعثه مقام معظم رهبری با نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا در این دیدار چند تن از سینماگران و مستندسازان از جمله کمال تبریزی و رضا کیانیان برنامه خود را برای به تصویر کشیدن جاذبه های مناسک حج تشریح کردند و خواستار حمایت مراجع تقلید برای تهیه برنامه های مستند و فیلم های سینمایی با مضامین مرتبط با حج شدند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی ری شهری در این دیدار فریضه حج را یکی از فرایض پر راز و رمز اسلام توصیف کرد و گفت: هنر می تواند در تبیین ابعاد حج نقش بسزایی داشته باشد.

وی افزود: به هر میزان اندیشه هنرمند قوی تر باشد و نسبت به ظرفیت های حج شناخت بیشتری پیدا کند، بهتر می تواند از توانمندی هنر خود در به تصویر کشیدن اسرار حج بهره بگیرد.

نماینده ولی فقیه با اشاره به فرمایشی از امام راحل (ره) گفت: از حج همانند قرآن همه می توانند بهره بگیرند از این رو هرچه معرفت نسبت به معنای الفاظ و رموز اعمال بیشتر شود بهتر و بیشتر می توان از حج استفاده کرد.