آرشیو شنبه ۹ دی ۱۳۸۵، شماره ۶۰۴۹
اجتماعی
۲۲

معاون سلامت وزارت بهداشت:وزارت بهداشت از تمام مظاهر انرژی درمانی جلوگیری می کند

معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: فرد مدعی انرژی درمانی از جاهای مختلف تحت پیگیری است و وزارت بهداشت بر اساس بخشنامه ای از همه دانشگاه ها خواسته است با تمام مظاهر انرژی درمانی در کشور برخورد کنند.

به گزارش فارس، سید موید علویان درحاشیه سمینار هپاتیت C در بیمارستان طالقانی تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما مبنی بر اینکه آیا شما موضوع انرژی درمانی را در ایران تایید می کنید؟ گفت: در مورد انرژی درمانی ما یک بخشنامه ای داریم که بر اساس آن با تمام مظاهر انرژی درمانی در کشور چون هیچ سندیت علمی ندارد و با توجه به تخلفات متعددی که افراد مختلف انجام داده اند و با توجه به نقض حقوق انسانی که در این زمینه انجام شده مانع این کار می شویم.

وی اضافه کرد: البته این را هم بگویم که با این اقدام من به دادگاه احضار شدم و مجبور شدم که جواب قوه قضائیه را بدهم به علت شکایت فردی که مردم از او شاکی بودند.

علویان گفت: همه مردم می دانند، ما جلوی این فرد را گرفتیم، ممانعت از فعالیت او کردیم چون هیچ مجوزی برای کار ندارد، نقض حقوق بشر و نقض حقوق انسانی را در فعالیت این فرد ملاحظه کردیم خوشبختانه بعد از رفتن من به دادگاه، دادگاه حکم تبرئه بنده را داد و گفتند که شما راست می گوئید، این فرد الان از جاهای مختلف تحت پیگیری قرار گرفته است، انجمنهای تخصصی پزشکی هم که عالمان علوم پزشکی و مدافع حقوق مردم هستند، در این زمینه وارد شده اند و این موضوع را پیگیری می کنند که از آنها هم تشکر می کنم.