آرشیو دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۸۵، شماره ۶۰۵۰
سیاسی
۳

باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین:پایداری ملت و تدبیر مسئولین حقوق هسته ای را تثبیت می کند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین قطعنامه 1737 شورای امنیت را بی تاثیر در اراده ملت ایران برای برخورداری از فناوری صلح آمیز هسته ای دانست و گفت: پایداری ملت و تدبیر مسئولان کشور حقوق هسته ای را تثبیت می کند.

مهندس محمدرضا باهنر که پس از نشست واحد سیاسی جامعه اسلامی مهندسین با «جام هفته» گفتگو می کرد با انتقاد از عملکرد دوگانه شورای امنیت سازمان ملل گفت: شورای امنیت از یک طرف هیچ گونه واکنشی در قبال رژیم صهیونیستی که رسما به داشتن سلاح هسته ای اعتراف کرده است از خود نشان نمی دهد و از سوی دیگر می خواهد از فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران جلوگیری کند.وی افزود: بر اساس معاهده «ان.پی.تی» آژانس بین المللی انرژی اتمی باید به کشورهای عضو در دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای کمک کند و نه تنها چنین کمکی به جمهوری اسلامی ایران نشده است بلکه می خواهند دستاوردهای علمی جوانان دانشمند ایرانی را از ملت ما بگیرند که قطعا ملت ایران با تمام وجود از دستاوردهای فرزندان خود دفاع خواهد کرد.وی تاکید کرد: ملت ما نشان داده است تحریم هیچ گونه تاثیری در اراده آهنین آنها نداشته است.

نایب رئیس اول مجلس حذف محور جنایات صدام علیه ملت ایران را یک نقطه ضعف دادگاه رسیدگی کننده به اتهام این جنایتکار دانست.

محمد رضا باهنر در گفتگو با فارسگفت: صدام در جنگ هشت ساله علیه ملت ایران مورد حمایت آمریکا و اروپایی ها بود. عدم رسیدگی به جنایات صدام علیه ملت ایران جای سوال جدی دارد.