آرشیو پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۵، شماره ۱۳۰۰
فرهنگ و هنر
۲۰

نمایشنامه همواره برایم وسوسه برانگیز بوده است

نگارش نمایشنامه همواره برای من وسوسه برانگیز بوده، اما به دلیل مشغله فیلمنامه نویسی و کارهای تلویزیونی تاکنون نتوانسته ام این کار را انجام دهم.

سروش صحت بازیگر و فیلمنامه نویس با اعلام این مطلب در گفت وگو با سایت ایران تئاتر گفت:«واقعیت این است که برای نمایشنامه نوشتن، تصمیم جدی دارم، اما به دلیل فیلمنامه نویسی و حضور در کارهای تلویزیونی، این کار برایم در اولویت قرار نگرفته است.»

صحت که سال گذشته در نمایش «پنجره ها» به کارگردانی فرهاد آئیش در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر ایفای نقش کرد، در خصوص حضورش در تئاتر گفت:«به طور کلی عمده فعالیت من در زمینه تئاتر نبوده و تنها نمایشی که در آن حضور داشتم، نمایش پنجره ها بوده و هست. پس از آن نیز پیش نیامده که در تئاتر حضور مجدد داشته باشم. اما به اعتقاد من یک نمایش باید متن جذاب و خوب و عوامل نمایشی یکپارچه و حرفه یی داشته باشد تا بتوان در آن حضور پیدا کرد و اثری ماندگار ارائه داد. همچنین کارگردان نمایش هم باید به نوعی عمل کند که عوامل نمایش از حضور در کار لذت ببرند.»

صحت با اشاره به علاقه اش به تئاتر گفت:«امیدوارم شرایطی فراهم شود که تئاتر را تجربه کنم: چون به اعتقاد من باید اتفاقاتی بیفتد که بازیگری که کمتر در زمینه تئاتر فعال است، بتواند در این زمینه نیز فعالیت کند. من هم از این قاعده مستثنی نیستم.»

صحت در پایان گفت:«همیشه از تماشای تئاتر خوب لذت برده ام و از هر فرصتی برای دیدن آن استفاده کرده ام. آخرین نمایشی که دیده ام هم نمایش «ماه در آب» به کارگردانی محمد یعقوبی بوده که از دیدن آن بسیار لذت بردم.»