آرشیو پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۵، شماره ۱۱۴۵
بورس - شرکت ها
۱۰

برای 5 ماه آخر امسال سیمان بجنورد 236 ریال درآمد برای هر سهم پیش بینی کرد

گروه بورس – سیمان بجنورد سود هر سهم خود را برای دوره مالی 5ماه منتهی به پایان سال 85 با سرمایه 196میلیارد ریال مبلغ 236ریال خالص پیش بینی کرده است.

به گزارش بورس اوراق بهادار تهران، طبق مصوبه مجمع عمومی فوق العاده 9دی ماه 85 پایان سال مالی شرکت از پایان مهرماه به پایان اسفندماه تغییر یافته و مقرر شده که اولین دوره مالی جدید شرکت به صورت 5ماهه از ابتدای آبان ماه سال 85 آغاز و اسفندماه همان سال به پایان برسد.

شرکت اعلام کرده که هیات مدیره تصمیم دارد برای دوره مالی 5 ماه منتهی به پایان اسفندماه 85 مبلغ 45میلیارد و 80 میلیون ریال به ازای هر سهم معادل مبلغ 230ریال برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی صاحبان سهام پیشنهاد کند.

بنابراین گزارش شرکت طرح های افزایش ظرفیت کارخانه از دو هزار به دو هزار و 800تن کلینکر در روز و همچنین توسعه و ایجاد خط تولید جدید به ظرفیت تولیدی سه هزار و 300تن کلینکر در روز را به ترتیب با برآورد سرمایه گذاری مورد نیاز به مبلغ 80 و یک هزار و 102میلیارد ریال در دست اجرا دارد.

شرکت در این رابطه تاکنون به ترتیب حدود مبلغ 555میلیون ریال و مبلغ 604میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است. این طرح ها به ترتیب در سال های 87 و 86 به بهره برداری خواهد رسید. شرکت که در گذشته تاریخ بهره برداری از طرح افزایش ظرفیت را سال 85 اعلام کرده بود، دلائل تغییر آن را به سال 87 سیاست هیات مدیره مبنی بر اولویت بهره برداری از طرح توسعه سه هزار و 300 تنی و موکول شدن انجام طرح افزایش ظرفیت به بعد از راه اندازی خط جدید سه هزار و 300 تنی اعلام کرده است.