آرشیو پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۵، شماره ۱۱۴۵
بورس - شرکت ها
۱۰

فروش «غپاک» 10درصد افزایش داشت

گروه بورس- شرکت لبنیات پاستوریزه پاک تا پایان تابستان مبلغ 615میلیارد و 36میلیون ریال درآمد حاصل از فروش داشت.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10درصد افزایش نشان می دهد و معادل 53درصد از بودجه این شرکت را محقق کرده است.

این در حالی است «غپاک» در این مدت 69هزار و 426تن از محصولات خود را فروخت که این مقدار در مقایسه با سال قبل 7درصد کاهش نشان می دهد و معادل 52درصد از بودجه امسال این شرکت را محقق کرد.

همچنین مقدار تولید لبنیات پاک تا پایان شهریور ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9درصد افزایش یافته است. لبنیات پاک 58هزار و 388تن تولید داشت.

«غپاک» تا پایان شهریورماه مبلغ 159ریال سود برای هرسهم محقق کرده است و نیز مبلغ 79میلیارد و 238میلیون ریال سود انباشته کسب کرد.

مطابق بند 4 گزارش حسابرس در خصوص صورت های مالی مزبور «به منظور رعایت استاندارد های حسابداری، لازم بود که صورت های مالی تلفیقی میان دوره ای شرکت لبنیات پاستوریزه پاک (سهامی عام) و سه شرکت فرعی آن (شرکت های سهامی خاص پاک پی، فرآورده های لبنی پاکسار ساری و لبنیات پاستوریزه پاک آرای سنندج) برای دوره شش ماه منتهی به 31 شهریور 1385 توسط شرکت لبنیات پاستوریزه پاک (سهامی عام) به عنوان شرکت اصلی تهیه و ارائه می شد. عدم تهیه و ارائه صورت های مالی تلفیقی مزبور که دلیل آن عدم تهیه صورت های مالی میان دوره ای شرکت های فرعی بوده، موجب آن می شود که نتوان نسبت به وضعیت مالی و نتایج عملیات شرکت اصلی و شرکت های فرعی آن به شکل یک واحد، بررسی اجمالی انجام داد اظهارنظر کرد.»