آرشیو پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۵، شماره ۱۱۴۵
بانک و بیمه
۱۳

نخستین شعبه بانک ملی تا پایان امسال در بغداد گشایش می یابد

بانک ملی ایران به عنوان نخستین بانک خارجی در عراق تا پایان سال 85 فعالیت خود را در بغداد آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، از بغداد سفیر جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر افزود: این اقدام برای نخستین بار در طول روابط دو کشور ایران و عراق و در پی مذاکرات میان دو کشور انجام خواهد شد.

حسن کاظمی قمی افزود: با در نظر داشتن شرایط اقتصادی نوین عراق و آغاز روند بازسازی این کشور گشایش نخستین شعبه بانکی ایران در بغداد می تواند نقش سازنده ای در بسط روابط اقتصادی میان دو کشور ایفا کند. وی گفت: آغاز فعالیت بانکی ایران در عراق مرهون تلاش مقامات کشورمان و پیگیری مستمر و انجام امور کارشناسی سفارت ایران در بغداد بوده است و هم اکنون ایجاد شعبی از بانک های ملی، سپه و کشاورزی در بغداد در دستور کار مسوولان دو کشور قرار دارد.

سفیر ایران، افزود: در تحقق این امر با تمهیدات اتخاذ شده، اولین شعبه بانک ملی ایران در بغداد به زودی گشایش خواهد یافت و امیدواریم گشایش این بانک بتواند روند مناسبات اقتصادی و بازرگانی دو کشور را سرعت بخشد.

به گفته کاظمی قمی با شروع به کار نخستین شعبه بانک ملی ایران در بغداد حرکت جدی برای بسط شعب بانک های ایرانی در بخش های شمالی و جنوبی از جمله کردستان عراق، بصره، نجف اشرف و کربلای معلا پیگیری خواهد شد.