آرشیو پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۵، شماره ۱۱۴۵
انرژی
۱۵

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز خبر داد: پیشرفت 38درصدی قطار شهری شیراز

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز با اشاره به آغاز عملیات اجرایی قطار شهری شیراز در سال 1380، گفت: قطار شهری دارای پیشرفتی معادل 38درصد بوده با مسیری 1/24 کیلومتری با 21 ایستگاه و دو محل پایانه در ابتدا و انتهای مسیر در حال اجرا است.

به گزارش «ایسنا»، فرج ا... رجبی در جمع خبرنگاران افزود: این مسیر که خط یک قطار شهری شیراز است به صورت شرق به غرب از مسیرهای پرجمعیت و ترافیک بالای بلوار مدرس، بلوار زند، قصر دشت و در نهایت معالی آباد و میدان احسان گذر خواهد کرد.

وی همچنین به مسیر تونل نیمه عمیق قطار شهری اشاره کرد و گفت: هم اکنون 2 کیلومتر تونل نیمه عمیق در محدود کوچه گلخون قصردشت و 6/2کیلومتر مسیر هم سطح حاشیه رودخانه بلوار چمران ساخته شده است. همچنین ساخت تونل نیمه عمیق 2 کیلومتری قصر دشت که به صورت قطعات 6 و 7 در حدود یک کیلومتر اجرا می شود، پیشرفتی معادل 20 و 75درصد را شاهد بوده ایم. ساخت تونل عمیق بلوار مدرس هم اکنون بیش از 7 کیلومتر به صورت دو خطه اجرا شده است و در زمینه ساخت ایستگاه ها نیز 7 ایستگاه در حال ساخت است. مدیرعامل سازمان قطار شهری اظهار کرد: دو ایستگاه احسان و شریعتی هرکدام 90 درصد و ایستگاه های چمران و میرزای شیرازی نیز به ترتیب 35 و 25 درصد پیشرفت داشته اند. ایستگاه گلخون قصردشت پیشرفتی معادل 15 درصد دارد، ایستگاه های گل سرخ و دوران نیز در مرحله تجهیز کارگاه هستند.