آرشیو یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۸۵، شماره ۱۱۴۷
خودرو
۱۶

پراید به سیستم ضدسرقت مجهز می شود

گروه خودرو- چندی پیش معاون آگاهی نیروی انتظامی طی مصاحبه ای خودروی پراید را از لحاظ سرقت خودروی ناامن معرفی و بر لزوم تقویت سیستم امنیتی این خودرو تاکید کرد.

سردار جعفری در نامه ای به وزیر کشور موضوع ناامنی خودروی پراید را منعکس کرد تا از طریق این وزارتخانه این نامه به وزارت صنایع و معادن منعکس شود تا برای برطرف شدن این مشکل اقدامات اساسی صورت پذیرد.

به گفته کارشناسان آگاهی نیروی انتظامی، بیشترین سرقت خودرو مربوط به خودروی پراید است چرا که این خودرو فاقد سیستم های ایمنی است. بر همین اساس روز گذشته شرکت سایپا طی اطلاعیه ای اعلام کرد که به منظور برطرف کردن مشکلات ایمنی، خودروی پراید را به سیستم جدید ضدسرقت مجهز خواهد کرد.

محمدسعید فلاحی، معاون مهندسی سایپا نیز در مصاحبه ای اعلام کرد: با همکاری نیروی انتظامی و به منظور افزایش ضریب ایمنی محصولات این شرکت، خودروی پراید به سیستم Immobilizer مجهز خواهد شد.

سیستم Immobilizer تاکنون بر روی خودرو های زانتیا و ریو نصب می شد و به این گونه عمل می کند که روشن شدن خودرو فقط با سوئیچ مخصوص خودرو امکان پذیر است و خودرو با هیچ سوئیچ یا وسیله دیگری روشن نخواهد شد. مسوولان شرکت سایپا امیدوارند که با نصب این سیستم بر روی خودروی پراید مشکل ایمنی پایین این خودرو برطرف شود.

معاون مهندسی سایپا در ادامه یادآور شده است که علاوه بر استفاده از سیستم Immobilizer برای افزایش ایمنی خودرو های تولیدی در سایپا این شرکت با حک کردن کد شناسایی بر روی برخی از قطعات و مجموعه های اصلی خودرو امکان تغییر و دستکاری کد های مالکیت خودرو های ساخت سایپا را به میزان چشمگیری کاهش خواهد داد.