آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۵، شماره ۱۱۵۰
مسکن و عمران
۳۰
عمران

ظرف دو سال آینده محور ری - ورامین 8 بانده می شود

طرح هشت بانده شدن محور ری -ورامین با اعتباری نزدیک به 100میلیارد ریال، طی دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری موج، احمد صدیقی مدیر کل راه و ترابری استان تهران، با اعلام این خبر در بازدید از پروژه هشت بانده کردن محور ری - ورامین، افزود: در سال جاری 10میلیارد ریال برای این طرح اعتبار اختصاص داده شده است که پیش بینی می شود در سال آینده و به منظور ادامه پروژه 60میلیارد ریال دیگر اختصاص یابد.

وی اظهار داشت: هم اکنون این پروژه، با توجه به مشکلات فراوان پیش روی، از پیشرفت فیزیکی 11درصدی برخوردار بوده است که امید می رود با رفع موانع، اجرای این طرح سرعت بیشتری گیرد.

صدیقی با بیان اینکه مشکلات این پروژه، تخصیص منابع مالی نیست، تصریح کرد: هفت دستگاه و نهاد دولتی عمده ترین معارضان این پروژه هستند که امیدواریم با هماهنگی فرمانداران این مشکلات از سر راه برداشته شود و مردم زودتر شاهد بهره برداری این طرح باشند.

وی افزود: هم اکنون محور ری - ورامین چهار بانده است که با اجرای این طرح، هشت بانده می شود و بار ترافیک سنگین آن به روزانه 40هزار بار ترافیکی روان تر خواهد شد و عرض 16 متری آن نیز به 37متر افزایش می یابد.

مدیرکل راه و ترابری استان تهران اضافه کرد: به منظور اجرای این طرح، نزدیک به یک میلیون مترمکعب عملیات خاکی، حدود 120 تن خاک ریزی و 10هزار متر مکعب آسفالت انجام خواهد شد.

صدیقی در خصوص پروژه های در دست اقدام اداره راه و ترابری استان تهران گفت: مجموعا نگهداری، تعمیر و احداث راه های اصلی و آزادراه ها از جمله فعالیت های در دست این اداره است که طی سال جاری این اداره اقدام به بهسازی و آسفالت 300 کیلومتر راه روستایی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: به200 کیلومتر از راه های استان نیز ارتقای وضع داده شده و 150 کیلومتر راه اصلی در دست روکش است که تاکنون بیش از 600هزار تن آسفالت ریزی انجام شده است که موجب افزایش ایمنی در راه ها می شود.

صدیقی در پایان مهم ترین فعالیت اداره کل راه و ترابری استان تهران را روشنایی راه های اصلی استان دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون در استان تهران 156 کیلومتر از راه ها و آزادراه ها توسط چراغ های برق روشن شده است که امید می رود تا پایان سال این میزان به 200 کیلومتر افزایش پیدا کند.