آرشیو یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۵، شماره ۳۷۰
صفحه اول
۱

دو پیشنهاد متفاوت به دو اقتصاددان معزول

الف - فرهاد رهبر و علی طیب نیا، دو اقتصاددان کنار رفته دولت نهم اخیرا با دو پیشنهاد متفاوت روبه رو شده اند. دکتر فرهاد رهبر، رییس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی اخیرا در دیدار با رییس جمهور پیشنهاد سفارت ایران در یکی از کشور های مهم را دریافت کرده است.

فرهاد رهبر ضمن تشکر از این پیشنهاد، درخواست کرده، به عنوان نماینده ایران در بانک جهانی تعیین شود که این بار با درخواست وی مخالفت شده است. پیش از این نیز رییس جمهور به فرهاد رهبر پیشنهاد ریاست یکی از دانشگاه های پایتخت یا معاونت رییس جمهور درباره اصل «44» را داده بود و در مقابل رهبر درخواست کرده بود مسوولیت هماهنگی و پاسخگویی عملکرد اقتصادی دولت نهم به وی واگذار شود که این درخواست از طرف احمدی نژاد رد شده بود.

از سوی دیگر، دکتر علی طیب نیا، معاون معزول رهبر در سازمان مدیریت نیز در روزهای اخیر با پیشنهاد ویژه ای روبه رو شده است.

سید محمد خاتمی، رییس جمهور سابق به طیب نیا پیشنهاد کرده خود را برای نامزدی نمایندگی مجلس در دور هشتم آماده کند. خاتمی به طیب نیا قول داده است که در صورت پذیرش این پیشنهاد، در فهرست اصلاح طلبان جای خواهد داشت و گروه های دوم خردادی از هم اکنون برای مطرح کردن وی تلاش خواهند کرد. طیب نیا پیشنهاد خاتمی را نپذیرفته است.

دکتر علی طیب نیا در دولت خاتمی دبیر کمیسیون اقتصادی هیات دولت بود و در دولت احمدی نژاد، از طرف رهبر به معاونت اقتصادی سازمان مدیریت دعوت شد و تا زمان عزلش در آبان ماه 85 در این سمت باقی بود.

رهبر و طیب نیا هم اکنون در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران به تدریس و تحقیق و راهنمایی پایان نامه های دانشجویان مشغولند.