آرشیو شنبه ۳۰ دی ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۲۹
شهرستان ها
۹

تسهیلات اعتباری صندوق تعاون برای ساخت و خرید مسکن

سنندج - خبرنگار اطلاعات: صندوق تعاون کشور با هدف بسترسازی لازم برای فعالیت بیشتر شرکت های تعاونی در خصوص مسکن، تسهیلات اعتباری پرداخت می کند.

اسعدی، رئیس صندوق تعاون استان کردستان با اعلام این مطلب افزود: یکی از مهمترین وظایف صندوق تعاون، حفظ اشتغال موجود در بخش تعاون و کمک به تعاونی ها و اتحادیه های تعاونی از طریق اعطای تسهیلات است.

وی گفت: پرداخت تسهیلات اعتباری قبلا به شرکت های تعاونی برای انبوه سازی مسکن واگذار می شد که هم اکنون تسهیلات مسکن به افراد عضو تعاونی مسکن و غیرمسکن اعطا می شود.

وی تصریح کرد: به اعضای شرکت های تعاونی غیرمسکن نیز برای خرید و به اعضای تعاونی های مسکن بای ساخت مسکن با داشتن پروانه ساختمانی تاسقف 50میلیون ریال تسهیلات اعتباری با بازپرداخت 60ماهه در اقساط مساوی و متوالی با نرخ سود 14 درصد پرداخت می شود.

اسعدی افزود: صندوق تعاون در ازای هر شش ماه انتظار، تا یک برابر میانگین روز شمار موجودی حساب، برای خرید مسکن به اعضای تعاونی های غیرمسکن تسهیلات پرداخت می کند و در ازای هر شش ماه انتظار، سه برابر میانگین روزشمار موجودی حساب تسهیلات به اعضای شرکت تعاونی مسکن برای ساخت پرداخت می کند.

وی اعلام کرد: همه اعضای تعاونی های مسکن که تعاونی متبوع آنان نسبت به تفکیک زمین و واگذاری آن قبل از انجام عملیات ساختمانی اقدام کرده و پروانه ساختمانی نیز به نام عضو ذی نفع صادر شود، می توانند برای ساختن مسکن از این صندوق تسهیلات اعتباری دریافت کنند.

وی افزود: عملکرد این صندوق در سال جاری موفق ارزیابی شده و اهداف برنامه ای در حد انتظار صندوق تعاون استان تا پایان آذرماه برای اعطای تسهیلات به میزبان 111درصد و در زمینه، جذب سپرده به میزان 98درصد تحقق یافته است و در این خصوص شعبه سنندج 226درصد و شعبه کامیاران با 145 درصد اعطای تسهیلات و جذب سپرده نسبت به برنامه پیش بینی شده، بهترین عملکرد را داشته اند.