آرشیو یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۳۵۵۳
اقتصادی
۲۱

توسعه شبکه تلفن همراه متوقف نمی شود

گروه اقتصادی: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: چنانچه اقدام به توسعه و واگذاری سیم کارت تلفن همراه در کشور نکنیم، افغانستان با روند توسعه و پیشرفت خود، سال آینده از ایران جلوتر خواهد بود.

محمد سلیمانی در گفت و گو با فارس، افزود: وزارت ارتباطات موظف به رسیدن به اعداد و ارقام پیش بینی شده در برنامه چهارم توسعه و سند چشم انداز 20 ساله کشور است و نمی تواند توسعه را متوقف کند. وی ادامه داد: در حال حاضر از لحاظ ضریب نفوذ تلفن همراه در خاورمیانه ایران در بین 13 کشور رتبه یازدهم را دارد که با پیشرفت و سرعت فعلی افغانستان در توسعه شبکه تلفن همراه، اگر تعلل کنیم این کشور جایگاه ایران را به خود اختصاص خواهد داد.

سلیمانی تاکید کرد: عقب ماندگی کشور در بخش تلفن همراه مربوط به سال های 78 تا 80 می شود اگر آن زمان سرعت فعلی را داشتیم اکنون وضع تلفن همراه کشور بسیار بهتر بود.

وی درخصوص به روزرسانی واگذاری تلفن ثابت در کشور نیز تصریح کرد: در حال حاضر در 20 استان کشور واگذاری تلفن ثابت به روز شده است و تا پایان سال جاری 5 استان دیگر از جمله تهران به جمع استان هایی که واگذاری تلفن ثابت در آنها به روز شده است می پیوندند. وزیر ارتباطات گفت: 5 استان باقی مانده از جمله گیلان، فارس و اصفهان نیز تا سه ماهه نخست سال آینده واگذاری تلفن ثابت در آنها به روز خواهد شد. بنابراین سال آینده در 1016شهر واگذاری تلفن ثابت به روز می شود. وی تاکید کرد: یکی از کارهای مهم در این زمینه حفظ و پایدار نگه داشتن واگذاری به روز تلفن ثابت در استانها است، که تلاش می کنیم این پایداری را در استان ها حفظ کنیم.