آرشیو یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۳۰
اخبار داخلی
۳

پیشنهاد استخدام 17 هزار مربی بهداشت در مدارس

سرویس علمی - آموزشی: معاون پرورشی و تربیتی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: در سال جاری تنها اخیرا وعده اختصاص 48 میلیون تومان اعتبار برای پیشگیری از آسیبها از طریق وزارت آموزش و پرورش به معاونت پرورشی و تربیتی داده شده است.

به گزارش ایسنا، پیش نمازی در حاشیه گردهمایی پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر در مدارس افزود: همانطور که واکسیناسیون برای سلامت وجود دارد در خصوص سلامت اجتماعی نیز باید این واکسیناسیون صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در سال جاری بروشورهایی برای اطلاع رسانی و افزایش آگاهی در اختیار معلمان مقاطع مختلف تحصیلی قرار گرفته است تا این آموزشها در فرصتهای مختلف درسی و فوق برنامه به دانش آموزان منتقل شود.

پیش نمازی با تاکید بر لزوم اثرگذاری آموزشهای پیشگیرانه، اظهار کرد: مشارکت دانش آموزان در افزایش اثرگذاری آموزشها بسیار موثر است و بر این اساس کمیته هایی در شوراهای دانش آموزی به منظور پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر تشکیل شده است تا دانش آموزان از این طریق به یکدیگر آموزش دهند.

وی خاطرنشان کرد: در پی مذاکرات صورت گرفته با سازمان پژوهش کتب درسی مقرر شده است موضوع پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر در کتابهای دانش آموزان به صورت گسترده تر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: همچنین مقرر شده است، آثار انیمیشن از طریق سی دی و یا رسانه ملی برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر به دانش آموزان ارائه شود. پیش نمازی با اعلام این که پیشنهاد استخدام 17 هزار مربی بهداشت ارائه شده است، اظهار امیدواری کرد که با موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی این تعداد نیرو به جمع نیروها برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر افزوده شود.