آرشیو یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۳۰
اخبار داخلی
۳

امکان تعطیلی برخی واحدهای دانشگاهی با اجرای طرح ارزیابی و نظارت

سرویس علمی - آمورشی: معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نتایج طرح ارزیابی و نظارت بر دانشگاه ها ممکن است به لغو برخی رشته ها و یا تعطیلی برخی واحدهای دانشگاهی بیانجامد.

دکتر حسن خالقی، در گفت وگو با ایسنا با اشاره به طرح نظارت و ارزیابی بر تمامی واحدهای آموزش عالی کشور، اظهار کرد: بر اساس این طرح دانشگاه های دولتی به صورت متمرکز از سوی دفتر نظارت وزارت علوم و براساس شاخصهای علمی، نظارت و با یکدیگر مقایسه شده و متناسب با نتایج در مورد آنها تصمیم گیری می شود.

وی افزود: آنچه که باید به طور گسترده مورد نظارت قرار بگیرد دانشگاه های آزاد اسلامی، غیردولتی غیرانتفاعی، پیام نور، جامع علمی - کاربردی و سایر مراکز آموزش عالی است که به صورت متفرقه در استانها فعالیت می کنند. به عبارت دیگر بر اساس این طرح از توان دانشگاه های وابسته به وزارت علوم در استانهای مختلف برای نظارت بر دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی، غیرانتفاعی و... استفاده می شود.

وی با بیان این که پس از انجام نظارت و ارزیابی ها، نقاط ضعف هر واحد دانشگاهی مشخص می شود و به دنبال آن برای رفع این نواقص تذکراتی ارایه می شود گفت: این طرح با رتبه بندی دانشگاه ها مرتبط است، زیرا شاخص های رتبه بندی تعیین شده است.