آرشیو یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۳۰
شهرستان ها
۷

اختصاص 17 میلیاردریال تسهیلات به بخش تعاون بافق

بافق - خبرنگار اطلاعات: اداره تعاون بافق از نظر عملکرد تشکیل تعاونی در بین ادارات تعاون استان یزد در مکان نخست قرار دارد.

نوری، سرپرست اداره تعاون بافق با اعلام این خبر گفت: در 9 ماه گذشته 33 شرکت تعاونی با عضویت 692 نفر و سرمایه 627 میلیون وهفتصد هزار ریال دراین شهرستان تشکیل شده و زمینه اشتغال 280 نفر را فراهم کرده است.

وی افزود: تعاونی های تشکیل شده در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 66 درصد رشد داشته و نسبت به برنامه ابلاغی امسال 15 درصد افزایش دارد.

وی مجموع تعاونی های فعال شهرستان بافق را 245 واحد اعلام کرد و گفت: این شرکت ها با سرمایه ای بالغ بر 213 میلیارد و 142 میلیون ریال و عضویت 17 هزار و 651 نفر برای بیش از شش هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است که تا پایان امسال پیش بینی می شود این تعداد تعاونی به 257 واحد افزایش یابد. نوری همچنین از اختصاص 17 میلیارد و 180 میلیون ریال تسهیلات بنگاه های کوچک زودبازده به بخش تعاون بافق خبر داد و گفت: این میزان اعتبار با هدف اشتغال زایی 170 نفر در اختیار مجریان 14 طرح تعاونی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: مبلغ 7 میلیارد و 530 میلیون ریال نیز از محل تسهیلات صندوق تعاون و شهرستان بافق به منظور احداث، تجهیز و توسعه طرح های تعاونی شهرستان اختصاص یافته که این تسهیلات به 11 طرح تعاونی و 150 نفر از اعضای آنها پرداخت می شود.

وی کمبود نقدینگی و همکاری نکردن برخی از بانک های عامل در پرداخت تسهیلات معرفی شده از سوی کارگروه اشتغال و در نتیجه رکود در طرح های بخش تعاون را از عمده ترین مشکلات بیان کرد.