آرشیو یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۳۰
شهرستان ها
۸

آموزش، فرآیندی مداوم و عمیق است

رشت خبرنگار اطلاعات: انسان محقق زندگی آیندگان را می سازد، زیرا پژوهش، زمینه بروز استعداد و خلاقیت و جواب سؤال های متفاوت را فراهم می کند.

مهندس کوچکی نژاد، رئیس سازمان آموزش و پرورش استان گیلان در همایش تجلیل از پژوهشگران موفق این سازمان این مطلب را عنوان کرد.

وی افزود: تکرار و روزمرگی کارها رونقی در زندگی انسان ایجاد نمی کند بلکه قدرت تفکر و نوآوری از رکود و روزمرگی جلوگیری می کند.

البته در حوزه آموزش و پرورش در زمینه تحقیقات نظری به نقاط مطلوبی دست پیدا کرده ایم ولی در بحث کاربردی این تحقیقات با ضعف هایی روبرو هستیم که امیدواریم با استفاده از تفکر پژوهشگران و دست اندرکاران، این کمبود را نیز برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: امروزه تحقیقات و پژوهش باید وارد واحدهای آموزشی شود و ما نیز مدارس پژوهشگری داشته باشیم.

در پایان این همایش یکصد تن از اعضای شورای تحقیقات، اعضای کمیته تخصصی سازمان، روسای مناطق برتر کمیته های پژوهشی، رابطین موفق کمیته های تحقیقاتی مناطق، دانش آموزان محقق برتر استانی و نفرات برتر آزمون پژوهشگری و پژوهشیاری مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

گفتنی است که در استان گیلان از طریق بانک اطلاعات نخبگان 286 نفر حائز شرایط نخبگی شناخته شده اند.

از سویی، مهندس کوچکی نژاد، رئیس سازمان آموزش و پرورش استان گیلان در همایش روز خانواده و در اجتماع اعضای انجمن اولیا و مربیان در رشت، گفت: علم ثابت کرده است که نوع رفتارهای اولیا قبل ازتولد، بعدها روی شخصیت انسان تاثیر می گذارد، بنابراین، آموزش یک امر مقطعی و سطحی نیست، بلکه فرایندی مداوم و عمیق است.

وی افزود: باید تلاش کنیم خانواده ها به الگوی رفتاری پیامبر(ص) نزدیک شوند، زیرا هر اندازه در بستر تعلیم و تربیت به سیره پیامبر(ص) نزدیک تر شویم، به همان میزان به سعادت فرزندان نزدیک تر می شویم.

وی افزود: امسال در زمان ثبت نام دانش آموزان گزارشی مبنی بر دریافت وجه غیرقانونی از اولیا دریافت نکرده ایم، اما خانواده ها مختار هستند که در حد وسع خود، بعد از اتمام زمان نام نویسی به آموزش و پرورش کمک کنند. چون معتقدیم اگر کسی به اندازه گذاشتن یک آجر در ساختن مدارس به ما کمک کند، عمل خیری انجام داده است.

گفتنی است، سازمان آموزش و پرورش استان گیلان سیصد هزار خانواده را زیر پوشش دارد که 45هزار نفر از این خانواده ها عضو انجمن اولیا و مربیان هستند.